از نقشه دختر و نامزدش برای قتل پدر و خواهر تا یادگرفتن شیوه همسرکشی در فضای مجازی

نقشه دختر جوان و نامزدش برای قتل پدر و خواهر، قتل مرد ۳۵ ساله توسط دوست خود، دستگیری دزد محله اکباتان با پابند الکترونیکی، مادرکشی هولناک یک جوان و یادگرفتن شیوه همسرکشی در فضای مجازی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دختر جوان و نامزدش که متهم هستند پنج سال قبل پدر و خواهر خردسالش را به قتل رسانده‌اند در حالی پای میز محاکمه حاضر شدند که ابهام‌های زیادی درباره آن مطرح است. بیست‌وهشتم مردادماه ۹۶ به مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش خبر رسید مرد ۶۰ ساله‌ای به نام حسن و دختر خردسالش مهناز در یک ساختمان مسکونی به قتل رسیده‌اند.

با اعلام این خبر، مأموران پلیس بلافاصله در محل حاضر و با اجساد پدر و دختر خردسالی روبه‌رو شدند که با ضربات جسم سخت به سرشان کشته شده بودند. با حضور بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان اداره پلیس، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و روند بررسی‌ها نشان داد محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه‌ای است که مقتول به همراه همسر دوم و فرزند خردسالش در طبقه دوم آن ساختمان زندگی می‌کرده است.

دختر ۳۴ ساله او به نام بهاره در طبقه همکف و خواهر دیگرش به نام طاهره نیز در طبقه سوم و برادر آن‌ها در طبقه چهارم سکونت داشتند. همچنین مشخص شد آخرین بار نامزد بهاره که مرد ۳۴ ساله‌ای به نام شهرام بود، وارد خانه آن‌ها شده است. بنابراین بهاره مورد تحقیق قرار گرفت و در اظهاراتش گفت: روز حادثه کمردرد شدیدی داشتم، به همین خاطر نامزدم به خانه‌مان آمده بود تا مرا به دکتر ببرد، اما منصرف شدم.

تصمیم گرفتم چند روزی استراحت کنم تا اگر لازم شد به دکتر بروم. شهرام می‌خواست به خانه‌اش برگردد، اما قبل از رفتن خواست پدرم را ملاقات کند. قبل از شهرام، من به طبقه بالا رفتم تا به پدرم اطلاع بدهم، اما همسر پدرم گفت خانه مرتب نیست و بهتر است نامزدم به آنجا نرود. همان موقع یک نفر آیفون در را زد و گفت که با پدرم کار دارد.

شهرام خداحافظی کرد و رفت، سپس پدرم گفت، چون خانه خودشان مرتب نیست همراه دوستانش به طبقه همکف که متعلق به من بود، بیاید. قبول کردم و خودم برای گرفتن مسکن به خانه دوستم رفتم، اما ساعتی بعد که برگشتم با اجساد پدر و خواهر خردسالم در طبقه همکف روبه‌رو شدم که روی زمین افتاده بودند.

با تأیید این اظهارات از سوی نامزد آن دختر، مأموران در روند تحقیقات میدانی دریافتند آن روز بهاره و نامزدش با هم از خانه خارج شده‌اند و روی لباس بهاره نیز آثاری از قطرات خون کشف شد. این سرنخ‌ها کافی بود تا زوج جوان به اتهام قتل عمد بازداشت شوند، اما آن‌ها در روند بازجویی‌ها گفتند بی‌گناه هستند و در نهایت با قرار وثیقه آزاد شدند.

سه سال از حادثه گذشت تا اینکه مشخص شد شهرام سال ۸۴ به اتهام قتل دوستش بازداشت شده، اما ۲۰ روز بعد از دستگیری با قرار وثیقه آزاد شده بود. با به دست آمدن این اطلاعات، شهرام بار دیگر مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: من در پرونده قتل دوستم بی‌دلیل بازداشت شدم. باور کنید از نحوه قتل پدر و خواهرناتنی نامزدم نیز اطلاعی ندارم و احتمالاً دوستان پدرزنم مرتکب قتل شده‌اند و حالا فراری هستند.

با گذشت پنج سال از حادثه سرانجام با توجه به اسناد موجود از جمله کشف خون روی لباس بهاره و اظهارات ضد و نقیض بهاره و شهرام و اصرار مرد جوان درباره ترک خانه قبل از وقوع جرم، زوج جوان به اتهام مشارکت در قتل عمد راهی زندان شدند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه در شعبه دهم دادگاه تشکیل شد. ابتدای جلسه همسر دوم مقتول که تنها، ولی دم دختر خردسال بود درخواست قصاص کرد. در ادامه شهرام به جایگاه رفت و با انکار جرمش گفت: من و بهاره سه سال قبل از حادثه در امامزاده صالح با هم آشنا شدیم و فهمیدم او یک‌بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است. تصمیم گرفتم به خواستگاری‌اش بروم و این اتفاق افتاد تا با هم نامزد کردیم. حالا چند سال است به خاطر این اتفاق نتوانسته‌ایم با هم ازدواج کنیم.

باور کنید من قاتل نیستم. آن روز وقتی مقابل در رفتم پدرزنم را دیدم با دوستانش در حال صحبت است. من با او یک احوالپرسی مختصری کردم و بعد از خداحافظی رفتم، حتی صورت دوستانش را هم ندیدم. شک ندارم که دوستان پدرزنم قاتل هستند. سپس دختر جوان نیز به جایگاه رفت و با انکار قتل توضیحات نامزدش را تأیید و از خودش دفاع کرد. در پایان هیئت قضائی بعد از شنیدن دفاعیات دو متهم، ادامه جلسه را به تاریخ دیگری موکول کرد.

قتل مرد ۳۵ ساله توسط دوست خود

سرگرد جواد خنجری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان رباط‌کریم، اظهار کرد: روز گذشته جسد جوانی به نام «ع. ب» ۳۵ ساله که بر اثر ضربات چاقو کشته شده بود در یکی از چاله‌های انتهای فاز شش پرند، موسوم به جاده معدن توسط اداره آگاهی پیدا شد که ظواهر نشان می‌داد چندین روز از قتل وی گذشته است.

وی افزود: هفته گذشته خانواده مقتول در شهرستان شهریار به اداره آگاهی مراجعه و فقدان فرزندشان را اعلام می‌کنند. پس از تشکیل پرونده در آگاهی شهریار اقدامات لازم برای یافتن فرد مورد نظر صورت می‌گیرد تا اینکه روز گذشته برادر قاتل طی تماسی با پلیس اعلام می‌کند که برادرم دوستش را به قتل رسانده و در بیابان رها کرده است و بلافاصله اقدامات لازم انجام شد و بعدازظهر دیروز مقتول را پیدا کردیم.

رئیس پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: به دنبال یافتن مقتول خوشبختانه در همان روز گذشته قاتل را در شهر پرند دستگیر و هم‌اکنون در زندان رجایی شهر به سر می‌برد. براساس اطلاعات اولیه اختلاف شخصی بین دو دوست، یعنی قاتل و مقتول باعث نزاع و درگیری شده و قاتل با ضربات چاقو دوست خود را به قتل رسانده و جنازه وی را در بیابان‌های اطراف پرند رها کرده است.

دستگیری دزد محله اکباتان با پابند الکترونیکی

سرهنگ پیمان لطیفی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: مأموران عملیات کلانتری آزادی در حال گشت‌زنی در محله اکباتان، به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری که در صندوق عقب آن دو دستگاه دوچرخه بسته شده بود مشکوک می‌شوند و به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی به توقف خودروی مشکوک پس از مدتی تعقیب و گریز اشاره کرد و افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که دوچرخه‌های منصوبه به خودرو سرقتی بوده و متهمان به تازگی این دوچرخه‌ها را از محله اکباتان سرقت کرده‌اند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران گفت: با احراز هویت متهمان به دست آمد متهمان ۴۰ و ۵۰ ساله بودند و متهم اصلی پس از آزادی از زندان با پایبند الکترونیکی سناریوی سرقت را طراحی کرده و با همکاری همدستش در زمان تحمل کیفر به سرقت دوچرخه‌ها پرداخته است.

وی با بیان اینکه هر دو مال باخته دوچرخه‌های کشف شده به مالکان اصلی آن تحویل شد، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای جهت کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

مادرکشی هولناک یک جوان

مجید رسول‌زاده فرساد معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فروریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری با سلاح سرد در منطقه رامدشت شهر رودسر، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ امام به محل حادثه اعزام شدند. با حضور پلیس در محل مشخص شد پسری ۲۷ ساله با قتل مادر و مضروب کردن پدر، برادر و یکی از همسایگان، به وسیله داس، قمه و چاقو از محل متواری شده است.

وی با بیان اینکه مصدومان توسط یگان‌های امدادی به بیمارستان منتقل شدند، گفت: دستگیری قاتل بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت و متهم پس از متواری شدن در یکی از خیابان‌های شهر رودسر، یک شهروند ۴۹ ساله را نیز با آلات قتاله همراه خود به قتل رسانده و از محل متواری شده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان به اقدام فوری پلیس شهرستان رودسر و شناسایی مخفیگاه متهم پس از یک ساعت از وقوع قتل در یکی از روستاهای شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: قاتل پس از هجوم به سمت مأموران، با شلیک مستقیم به پای متهم، مجروح و دستگیر شد و با تمهیدات امنیتی به بیمارستان منتقل شد. علت و انگیزه قاتل از ارتکاب قتل در حال بررسی است.

یادگرفتن شیوه همسرکشی در فضای مجازی

زن جوانی که شوهر میانسال خود را با نقشه‌ای عجیب به قتل رسانده بود در حالی راز این جنایت هولناک را فاش کرد که ادعا می‌کند شگرد قتل را در فضای مجازی جست‌وجو کرده است. حدود ۲۰ روز قبل بود که ماجرای کتک خوردن وحشتناک یک زن جوان، نیروهای کلانتری مهرگان مشهد را به تکاپو انداخت.

گزارش‌های پلیس ۱۱۰، در حالی از اختلافات خانوادگی شدید حکایت داشت که خانواده عزادار، عروس خانواده را زیر مشت و لگد گرفته بودند. به همین دلیل نیروهای انتظامی بی درنگ عازم منزل مذکور شدند و زن ۲۲ ساله را از زیر دست و پای نزدیکانش نجات دادند.

بررسی‌های پلیس در این خصوص نشان داد همسر ۴۱ ساله زن جوان، سه روز قبل دچار مسمومیت حاد شده و به بخش مسمومان بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال یافته اما تلاش کادر درمانی برای نجات این مرد از مرگ به نتیجه نرسید و او به دلیل عوارض ناشی از مسمومیت شدید جان سپرد.

در حالی که مرگ «محمد – غ» مشکوک به نظر می‌رسید آثاری از سوءمصرف مواد مخدر در ماجرای مرگ وی نمایان شد و بدین ترتیب، اطرافیان متوفی درباره علت مرگ وی به «بهناز» (همسر ۲۲ ساله متوفی) مظنون شدند. به همین دلیل نزدیکان «محمد» به طور پنهانی گوشی تلفن عروس خانواده را بررسی کردند و با پیامی روبه رو شدند که «بهناز» برای فرد ناشناسی ارسال کرده بود.

مضمون این پیام مبنی بر اینکه «کسی متوجه نمی‌شود که من این بلا را سرش آوردم» این خانواده عزادار را به کنکاش واداشت چراکه آنها احتمال می‌دادند «محمد –غ» توسط همسرش مسموم شده است. با تحقیقات بیشتر درباره چگونگی مرگ مرد ۴۱ ساله، ماجرای مذکور اهمیت خاصی پیدا کرد و فرضیه وقوع جنایت مطرح شد.

این گونه بود که نیروهای کلانتری مهرگان، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند و زن ۲۲ ساله را نیز تحت نظر گرفتند. با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله قاضی محمود عارفی راد با صدور دستورات ویژه قضائی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست تا بررسی‌های تخصصی را در این باره آغاز کنند.

طولی نکشید که گروهی ورزیده از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد عمل شدند و به تحقیق نامحسوس پرداختند. بررسی‌های آنان قبل از اعلام نظر پزشک قانونی بیانگر آن بود که مرد ۴۱ ساله بر اثر مصرف بیش از حد متادون (داروهای مخدردار) و مشروبات الکلی جان باخته است.

حالا دیگر پرونده‌ای پیچیده روی میز قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قرار گرفته بود و اظهارات بهناز فرضیه جنایت را قوت بخشید چراکه او مدعی شد از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشته است اما شوهرش او را طلاق نمی‌داد. از سوی دیگر ارسال پیام مشکوک برای فردی ناشناس با مضمونی جنایی، موجب شد قاضی عارفی راد دستور بازداشت موقت زن ۲۲ ساله را صادر کند

تحقیقات نامحسوس کارآگاهان نیز بر فرضیه وقوع قتل، مهر تأیید زده بود. به همین دلیل بهناز به شعبه ویژه پرونده‌های جنایی در دادسرای مشهد منتقل شد و به سوالات فنی قاضی ویژه قتل عمد پاسخ داد. او که ابتدا تلاش می‌کرد خود را بی گناه جلوه دهد درباره چگونگی مرگ همسرش گفت: من دختر نوجوانی بودم که با محمد ازدواج کردم ولی از همان روزهای اول زندگی با هم اختلاف داشتیم.

با آنکه دو فرزندم نیز به دنیا آمدند ولی تأثیری در بروز اختلافات بین ما نداشت چراکه او مدام مشروبات الکلی مصرف می‌کرد و مرا کتک می زدحتی وقتی از منزل بیرون می‌رفت مرا در خانه زندانی می‌کرد. در شرایطی که دو فرزند چهار و پنج ساله دارم قصد جدایی از همسرم را داشتم ولی او مرا طلاق نمی‌داد، تا اینکه چند شب قبل به دلیل زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی، حال وخیمی پیدا کرد.

زمانی که دیدم کف از دهانش سرازیر شده است با نگرانی ماجرا را به خانواده‌اش اطلاع دادم که آنها هم سراسیمه خود را به منزل من رساندند و سپس شوهرم را با اورژانس به بیمارستان منتقل کردند اما او در مرکز درمانی جان سپرد و خانواده همسرم به من مشکوک شدند. این زن ۲۲ ساله در پاسخ به سوال مقام قضائی مبنی بر اینکه آن پیامک را برای چه کسی ارسال کردی؟ گفت: او جوانی مجرد است که در یکی از روستاهای ملایر زندگی می‌کند و در فضای مجازی با او آشنا شده‌ام.

با این اظهارات دیگر تردیدی وجود نداشت که مرد ۴۱ ساله در یک حادثه جنایی و به طرز مرموزی به قتل رسیده است به همین دلیل شیوه سوالات قاضی ویژه قتل عمد رنگ و بوی جنایی گرفت و سوالات انحرافی و تخصصی خودنمایی کرد. زن جوان که دیگر نمی‌توانست حقیقت موضوع را پنهان کند، وقتی به بن بست تحقیقاتی رسید ناگهان راز هولناکی را فاش کرد.

او گفت: آن قدر از رفتارهای همسرم خسته شده بودم که تصمیم به قتل او گرفتم اما درباره شیوه قتل تردید داشتم تا اینکه پس از جست‌وجو در گوگل به نقشه‌ای رسیدم که همسرم را با استفاده از داروهای مخدردار به قتل برسانم چراکه او مدام مشروبات الکلی مصرف می‌کرد و همه خانواده‌اش از این ماجرا خبر داشتند.

پس از آنکه شیوه مرموز قتل را آموختم، مقدار زیادی متادون تهیه کردم و درون بطری مشروبات الکلی همسرم ریختم. او شب هنگام همان مشروبات آلوده را نوشید و در حالی که کف از دهانش سرازیر شده بود کف اتاق افتاد. من هم بلافاصله موضوع را به خانواده‌اش اطلاع دادم.

اگرچه اعترافات زن جوان راز این جنایت وحشتناک را فاش کرد اما واکاوی‌های تخصصی در این پرونده نشان داد که افراد دیگری نیز با توجه به مضمون پیامک ارسالی از سوی بهناز در این ماجرای جنایی نقش دارند. این گونه بود که قاضی عارفی راد با صدور دستورات محرمانه‌ای، بررسی‌های بیشتر درباره زوایای پنهان این ماجرا و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این جنایت را به کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرد. تاکنون دو مرد جوان به اتهام همدستی با زن ۲۲ ساله شناسایی شده‌اند و بررسی‌های تخصصی توسط سروان اسماعیل عظیمی مقدم (افسر پرونده) همچنان ادامه دارد.

کد خبر 616272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.