اسلامی: هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد سبد انرژی کشور است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف‌گذاری ما تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ در حال حاضر حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری و دو هزار مگاوات در دست ساخت است.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار کرد: صنعت هسته‌ای، صنعتی پیشتاز و پیشران در توسعه علم و فناوری است و می‌تواند تأثیرگذاری گسترده‌ای در حوزه صنعتی داشته باشد.

وی افزود: در جلسه امروز محورهای اصلی سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی که بیستم فروردین‌ماه امسال توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد و در دستورکار ما قرار دارد، تبیین شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه معادن نقش داشت، ابهامات، سوالات، عملکرد و برنامه‌های این بخش در نشست امروز تبیین و مقرر شد که بیشتر از گذشته با کمیسیون در حوزه معادن و بهره‌برداری از معادن، تعامل انجام شود.

اسلامی درخصوص تولید انرژی، گفت: هدف‌گذاری ما در این زمینه تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک هزار مگاوات در دست بهره‌برداری، دو هزار مگاوات در دست ساخت و یک پکیج ۱۰ هزار مگاواتی و تعدادی نیروگاه کوچک در دست اقدام است.

وی افزود: در طرح آمایش و انتخاب سایت، مطالعاتی انجام شده و مهم‌ترین نکته برای ما کنار آب بودن و قابلیت استفاده از آب است. تولید ۱۰ هزار مگاوات جدید در جنوب، سواحل مکران، استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 616259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.