آسمان اصفهان بارانی می‌شود/کاهش ۸ درجه‌ای دما در غرب استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تشدید سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه از فردا چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه هفته جاری تداوم دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی، بیانگر استقرار جوی نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته روی استان است؛ بر این اساس وضعیت جوی آسمان در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش باران و رعدوبرق بیشتر مناطق به‌ویژه غرب و جنوب استان را در بر می‌گیرد، افزود: احتمال تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی نسبتاً ناپایدار تا اواخر هفته روی استان اصفهان، تصریح کرد: وزش باد در نیمه شرقی و تا حدی مرکز استان کماکان منجر به خیزش گردوخاک محلی، کاهش موقت دید و کیفیت هوا می‌شود.

کاهش ۸ درجه‌ای دمای در مناطق غربی اصفهان

وی درخصوص کاهش محسوس بیشینه دمای هوا در مناطق غربی استان اصفهان بین پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد، گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌شود.

هنرمند ادامه داد: لغزندگی جاده، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، ایجاد روان آب در مسیل‌ها و مناطق مستعد، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده، اظهار کرد: امروز دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای هوای فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فریدون شهر با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 616226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.