توسعه روابط با همسایگان سیاست دولت است/ هدف‌گذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری تهران-‌ایروان

رئیس‌جمهور با تاکید بر توسعه روابط با همسایگان گفت: دستیابی به تجارت سه میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان با اراده دو کشور به‌طور کامل امکان‌پذیر است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ پس از گفت‌وگوی دوجانبه با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک با در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد ضمن خوشامدگویی به نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت سیاسی و اقتصادی همراه اظهار کرد: تردید ندارم سفر نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقای دو کشور خواهد بود.

وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تاکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم در این نشست‌ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است.

رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد اما هدف‌گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور به‌طور کامل امکان‌پذیر است.

رئیسی افزود: روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین‌المللی خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور افزود: در مذاکرات دوجانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست‌اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان در منطقه به جای حل مشکل، خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد: ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سفر نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس‌جمهور صبح امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 616203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.