گسترش عظیم زیرساخت‌های سبز در دوبلین

اعضای شورای شهر دوبلین در ایرلند شمالی از افزایش ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جدید در شهر خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند که مجموع زیرساخت‌های سبز جابه‌جایی در شهر به ۳۱۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شبکه جابه‌جایی فعال در دوبلین تا ۹ سال آینده به طور کامل فعال خواهد شد و به دنبال آن، بیش از ۹۵ درصد ساکنان شهر در فاصله کمتر از ۴۰۰ متری محل سکونت یا کار خود به مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری دسترسی پیدا خواهند کرد. در پیاده‌سازی پروژه جدید قرار است مسیرهای دوچرخه‌سواری جدا از هم، یکپارچه شود، پیاده‌راه‌ها از پهنای بیشتری برخوردار خواهد شد و در نهایت، زیرساخت‌های بیشتری برای کاربران دارای معلولیت‌های جسمی مختلف به وجود خواهد آمد. پروژه جدید شامل بهبود حمل‌ونقل برای افراد ناتوان جسمی خواهد شد، ضمن این‌که فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی بیشماری را نیز برای رفاه شهروندان در بر خواهد گرفت. پیاده‌سازی طرح سبز سازی زیرساخت‌های دوبلین را اعضای شورای شهر به عهده گرفته‌اند و سازمان حمل‌ونقل ملی ایرلند شمالی از تأمین بودجه لازم برای اجرای آن خبر داده است.

اعضای شورای شهر دوبلین ادعا کرده‌اند که ۹۰ کیلومتر از مسیر دوچرخه‌سواری جدید به پیشرفت پروژه اتوبوسرانی شهری بستگی دارد. این پروژه به طور کلی، بهبود اساسی شبکه اتوبوسرانی شهری را در بر می‌گیرد که از سال گذشته آغاز شده است و هنوز به پایان نرسیده است. در واقع، احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری جدا از هم، متناسب با طرح اتوبوسرانی شهری پیاده خواهد شد که پیاده‌سازی آن را مدیران شهر به عهده گرفته‌اند. برنامه‌ریزان دوبلین از اجرای کامل بهبود مسیرهای اتوبوسرانی تا پایان سال ۲۰۲۸ خبر داده‌اند و به همین دلیل، تکمیل مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز تا این زمان ممکن نخواهد بود.

چالش‌های پیش روی مدیران دوبلین برای سبزسازی زیرساخت‌های جابه‌جایی

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر تنها حدود ۱۲ درصد از کل سفرهای فعال دوبلین به صورت سبز انجام می‌شود که مدیران از افزایش آن به ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۸ خبر داده‌اند. مهم‌ترین چالشی که پیش روی مدیران در اجرای این طرح وجود دارد، مخالفت مردم و به‌ویژه صاحبان مشاغل است که حذف پارکینگ از محل فعالیت آن‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی بیشماری را برای این افراد به وجود بیاورد. البته مدیران دوبلین ادعا کرده‌اند که در افزایش زیرساخت‌های سبز شهر تمام جوانب و منافع مردم را مورد توجه قرار خواهند داد و استراتژی‌هایی کارآمد برای به حداقل رساندن اثرات منفی آن بر زندگی و معیشت ساکنان شهر به کار خواهند گرفت.

گسترش عظیم زیرساخت‌های سبز در دوبلین

کد خبر 616201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.