شهردار قم: قانون شهرداری‌ها بازنگری شود

شهردار قم با تأکید بر لزوم بازنگری قانون شهرداری‌ها، گفت: قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها باید به‌صورت تخصصی و در جلسات کلان‌شهرها بررسی و بازنگری شود، زیرا اگر شهرداری دچار مشکل شود، تأثیر مستقیم بر سفره مردم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در پنجاه‌ونهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت هم‌وطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ، اظهار کرد: امروز نیازمند مدیریت قوی در حوزه شهری هستیم، زیرا عملکرد ما تأثیر مستقیم بر سفره مردم دارد.

وی با اشاره به نقاط ضعف قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، افزود: تا زمانی که در جهت دولتی کردن شهرداری‌ها و کم کردن اختیارات شوراها حرکت می‌کنیم، مشکلات رفع نمی‌شود و باید نگاه خود را به مدیریت شهری تغییر دهیم.

شهردار قم تصویب قانون درآمدهای شهرداری‌ها در مجلس را موردتوجه قرارداد و گفت: این قانون در مجلسی تصویب شده است که انتظار داشتیم نگاهی واقع‌بینانه و کارشناسانه‌تر به مدیریت شهری داشته باشد.

وی ساختار شورای عالی استان‌ها را غیر کارشناسی دانست و تصریح کرد: بدنه شورای عالی استان‌ها سیاسی بوده و جلسه کلان‌شهرها خاصیت خود را از دست داده است و امروز ما با نامه‌ای از طرف دولت مواجه هستیم که خواستار ارائه خدمات از طرف شهرداری به دولت است.

سقائیان‌نژاد با یادآوری حوزه فعالیت شهرداری‌ها، تصریح کرد: تمام کارهای فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی در شهرها توسط شهرداری‌ها بدون هیچ حمایت دولتی در حال انجام است و هنوز بدون هیچ کمکی از شهرداری توقع حمایت می‌رود.

وی با ابراز نگرانی از حذف کارشناسان در تصمیم‌گیری‌ها خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به شهرداری‌ها و شوراها در جلسات کلان‌شهرها باید به‌صورت تخصصی بررسی و بازبینی شود.

شهردار قم قانون جدید را تنها دربرگیرنده پنج درصد از هزینه‌های شهرداری‌ها دانست و گفت: دولت منابع درآمدی شهرداری‌ها را حذف می‌کند، درحالی‌که درآمدهایی همچون آب و برق و گاز که مربوط به خود دولت بوده است را هرروز گران می‌کند و افزایش می‌دهد.

کد خبر 616193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.