از بررسی قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تا تعیین تکلیف بخشی از محدوده جمکران

در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم موضوعات مختلفی مانند بررسی قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، مشکلات بافت فرسوده شهری و آخرین تصمیمات برای بخشی از محدوده جمکران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با حضور رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان و مدیران شهری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد.

حسین اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: زمان مماشات با اغتشاش‌گران به پایان رسیده است و بسیج و نیروی انتظامی هر فتنه‌ای را در نطفه خفه خواهند کرد.

وی ادامه داد: نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه کمیسیون شهرسازی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی مورد بررسی قرار گرفت و با تأیید مشکل، لایحه برای بازنگری و رفع اعتراض تصویب شد.

لزون رفع مشکل بافت فرسوده در قم

روح الله امراللهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم نیز در زمان بررسی نامه فرمانداری با اشاره به تعریف طرح‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده، گفت: شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی باید به موضوع بازآفرینی بافت فرسوده ورود کرده و شورای اسلامی شهر به صورت جدی این موضوع را مطالبه کند.

وی یکی از مشکلات بافت فرسوده را نبود دسترسی خودروهای امدادی به مرکز بافت دانست و اضافه کرد: در صورت هرگونه اتفاق و ریزشی، تمام‌مسیرهای منتهی به بافت مسدود شده و شهر را از نظر امدادرسانی دچار مشکل و بحران می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در این جلسه، نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه ۵۶۲۹ با موضوع انعقاد قرارداد با مشاوران شورای اسلامی شهر نیز بررسی و بعد از اصلاح تصویب شد.

قانون جدید درآمدهای پایدار را ضعیف و دارای نواقص بسیاری است

سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم نیز قانون جدید درآمدهای پایدار را ضعیف و دارای نواقص بسیاری دانست و اظهار کرد: چنانچه شهرداری‌ها در حوزه درآمدی و مدیریت شهر به مشکلی برخورد کنند، تأثیر مستقیم بر روی سفره مردم خواهد داشت.

وی ضمن توجه به نظر کارشناسان و برگزاری جلسات کلان‌شهرها، افزود: در تصویب قانون جدید درآمد شهرداری‌ها کارشناسان حضور نداشته و مسائل به صورت تخصصی بررسی نشده است.

شهردار قم با تأکید بر تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های منطقه پنج، تصریح کرد: اگر منابع مالی اجرای طرح‌ها مشخص شود، شهرداری نیز سهم خود از ماده ۱۰۱ را به میدان آورده و در کمترین زمان طرح‌ها اجرا می‌شود و می‌توانیم طرح جامعی را در محدوده و محله جمکران اجرا کنیم، البته در حال حاضر نیز این طرح در مرحله مطالعه و تدوین است.

آزادسازی ۲۵۲ هزار متر از اراضی جمکران

زین‌العابدین قراچورلوی، مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به طرح‌هایی که در خصوص خیابان‌های جمکران در دست اقدام است، اظهار کرد: در طرح جدید خیابان، حدود ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی آزادسازی شده است و بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده دارد که می‌تواند در دیگر طرح‌های شهر هزینه شود.

محسن محرری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، گفت: مردم جمکران مدت‌ها است، منتظر بازگشایی خیابان هستند و باید در اجرای طرح سرعت لازم ایجاد شود و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز طرح‌های این منطقه را لحاظ کنیم.

کد خبر 616164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.