نخست‌وزیر ارمنستان وارد تهران شد

نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، دقایقی پیش در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

به گزارش ایمنا، نیکول پاشینیان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران از سوی مسعود میرکاظمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از نخست‌وزیر ارمنستان تا ساعتی دیگر در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

پاشینیان که برای مذاکرات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای به تهران سفر کرده‌است، در مدت حضورش در تهران ضمن گفت‌وگوی دوجانبه با آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، امضای سند همکاری و برگزاری نشست مطبوعاتی، با برخی مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این آیت الله رئیسی و پاشینیان سی‌ویکم شهریورماه در حاشیه در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

امضای سند تفاهم همکاری میان ایران و ارمنستان و نشست خبری آیت‌الله رئیسی و پاشینیان از مهمترین برنامه‌های نخست‌وزیر ارمنستان در تهران است؛ پاشینیان همچنین قرار است در جریان این سفر با برخی مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

آیت‌الله رئیسی طی فعالیت ۱۴ ماهه خود تاکنون میزبان شش همتای ترکمنستانی، قزاقستانی، روسی، تاجیکی، ونزوئلایی و ترکیه‌ای و امیر قطر در تهران بوده که تا به امروز به ۴۴ یادداشت تفاهم در زمینه‌های اقتصادی-تجاری، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، نفتی و پتروشیمی منجر شده است.

همچنین نخستین سفر خارجی مقامات ارشد در دوران آیت‌الله رئیسی به امیر قطر اختصاص داشت که رئیس‌جمهور بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه امسال میزبان «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بود.

در میزبانی رئیس‌جمهور از همتایان خود در سفر به تهران تاکنون، ۱۷ سند همکاری با دوشنبه، سند همکاری ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا، امضای ۹ سند بین تهران و عشق‌آباد، امضای ۹ سند بین ایران و قزاقستان و امضای هشت سند بین ایران و ترکیه در اجلاس تهران انجام پذیرفت که امضای تفاهمنامه با تاجیکستان در صدر قراردادهای همکاری قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 616138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.