لزوم توجه به پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازهای شهری

شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازهای شهری گفت: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: شهرسازی از مهم‌ترین بخش‌ها در شهرها محسوب می‌شود و اگر شهرسازی درست و با قاعده انجام و رعایت شود، حجم مشکلات و حوادث کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مسائل شهرسازی درست و طبق ضابطه خود انجام شود، آسیب کمتر خواهد شد، تصریح کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهری که به دست افراد متخصص تهیه می‌شود، تمام مسائل از قبیل پدافند غیرعامل، حمل‌ونقل و شهرنشینی در نظر گرفته می‌شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازهای شهری، اضافه کرد: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

وی با اشاره به وقوع سیل و زلزله به‌عنوان تهدیدات در بعضی از شهرها، تصریح کرد: علاوه بر مقاوم‌سازی و ایجاد تسهیلات، باید ایمنی در برابر این خطرات نیز به مردم آموزش داده شود.

در این دیدار اسدالله کریمی، معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه انجام مطالعات "پدافند غیرعامل" درخواست ما از شهرداری‌ها بوده است، گفت: بخشی از هزینه‌های مطالعاتی در این زمینه را بر عهده گرفتیم که امیدواریم با همکاری کسانی که در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت می‌کنند، بتوانیم شهرهای پایداری داشته باشیم.

کد خبر 616106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.