تلاش هامبورگ برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در سازه‌ها

مدیران هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، در نظر دارند به صورت هیدرولیکی رادیاتورهای سازه‌های سراسر شهر را متعادل کنند و به نصب دماسنج‌های هوشمند در ساختمان‌های عمومی بپردازند تا مصرف انرژی را در آن‌ها به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه جدید هامبورگ به طور وسیع در سراسر شهر و پیش از پایان فصل پاییز پیاده خواهد شد به این امید که کمترین مصرف انرژی در فصل زمستان برای گرم‌سازی ساختمان‌ها اتفاق بیفتد. در این راستا، حدود ۱۰ هزار رادیاتور در ۵۰ ساختمان عمومی بزرگ سراسر شهر از نو تنظیم و متعادل می‌شود و به طور همزمان و برای اولین بار در آلمان، دماسنج‌های دیجیتالی در سازه‌های عمومی شهر نصب خواهد شد. مدیران هامبورگ ادعا کرده‌اند که پیاده‌سازی این اقدامات کاهش ۳۰ درصدی یا ۱۵ گیگاوات‌برساعت مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت که این مقدار، معادل میانگین مصرف انرژی سالانه برای ۱۸۰۰ واحد آپارتمانی با مساحت ۶۰ متر مربع است.

مدیران دومین شهر بزرگ آلمان چنین استدلال کرده‌اند که کمپانی‌ها و ساختمان‌های عمومی بزرگ شهر بیشترین انرژی را به‌ویژه در فصل زمستان مصرف می‌کنند و بنابراین، خدمات جدید ابتدا در این مکان‌ها و سپس در سایر سازه‌های عمومی و خانه‌های مسکونی پیاده خواهد شد. بدون شک، اقدام جدید نه‌تنها در کاهش مصرف انرژی شهری نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد، بلکه به کاهش چشمگیر هزینه‌های انرژی منجر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند در ذخیره منابع مالی شهر اثربخش باشد.

عزم هامبورگ برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در سازه‌ها

ساختمان‌های عمومی

دارایی‌هایی مانند ساختمان‌های اداری، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ایستگاه‌های نجات، پاسگاه‌ها، مراکز فرهنگی، فضاهای تجاری و دانشگاه‌ها، مشروط بر این‌که از مساحتی بین هزار تا ۴۰ هزار متر مربع برخوردار باشد، اولین دارایی‌های شهر خواهد بود که مشمول دریافت خدمات پروژه جدید خواهد شد. پیاده‌کنندگان پروژه به اجرای آن در این مکان‌ها خواهند پرداخت؛ بدون این‌که هیچ مزاحمتی برای نیروی کار یا مراجعه‌کنندگان آن‌ها به وجود بیاورند. مدیران هامبورگ ادعا کرده‌اند که تا پایان دسامبر ۲۰۲۲، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد ساختمان‌های عمومی مشمول پروژه، به تجهیزات جدید و دماسنج‌های هوشمند مجهز خواهد شد و پیاده‌سازی پروژه در سایر ساختمان‌هایی که در لیست دریافت خدمات قرار دارد، در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

کد خبر 616101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.