حسگرهای هوشمند خدمات شهری در خدمت سالمندان مادرید

مدیران شهر بارسلونا در حمایت از سالمندان شهر، سیستم جدیدی را توسعه داده‌اند که قبل از هشدار به خدمات اورژانس، اختلال در الگوهای زندگی روزمره سالمندان را شناسایی می‌کند و آن را به نهادهای مسئول گزارش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از سالمندان خانه‌نشین در منطقه مادرید در حال حاضر از خدمات مراقبت از راه دور موسوم به «دکمه قرمز» ارائه شده لذت می‌برند که با استفاده از آن می‌توانند در مواقع اضطراری روی یک دستگاه قابل حمل کلیک کنند و با متخصصان مربوطه برای کمک تماس بگیرند. با این حال، مقامات منطقه تصمیم گرفته‌اند با نصب حسگرهایی در خانه‌های سالمندان، این سطوح مراقبتی را بیش از پیش ارتقا دهند که می‌تواند الگوی حرکت روزانه ساکنان را بررسی کند و اگر اتفاقی خارج از حد معمول رخ داد، به نهادهای خدماتی مربوطه هشدار دهد.

این سیستم که تخمین زده می‌شود برای ۹۰ هزار نفر از افراد سالمند در سراسر منطقه خدمات را فراهم کند، آخرین پیشرفت‌ها را با هدف بهبود کیفیت زندگی کاربران خود و تضمین خدمات به‌موقع برای نیازهای شخصی، اجتماعی یا پزشکی افراد، در خود جای داده است. این نوآوری، بیش از هر چیز، باعث می‌شود که سالمندان تمام نیازهای خود را در منزل و بدون مراجعه به نهادهای خدمات‌رسان برآورده کنند.

این سنسورها مجهز به ردیاب‌های تحرک است که امکان کنترل فعالیت یا فقدان فعالیت فرد را فراهم می‌کند تا در صورت نداشتن حرکت در داخل خانه در مدت زمان از پیش تعیین شده، زنگ هشدار را در مرکز مراقبت فعال کنند.

همین سیستم از آشکارسازهای سقوط یا سنسورهای درب مغناطیسی استفاده می‌کند که می‌توانند هم در محل ورودی خانه‌ها و هم در وسایل مختلف (یخچال، مایکروویو) نصب شوند و هنگامی که این درها در زمان تنظیم‌شده برای هر کاربر باز نشدند، سیگنالی را فعال کنند.

سالمندان همچنین یک آشکارساز انجام عادات خانه خواهند داشت که از طریق اندازه‌گیری رطوبت، دما، نور یا مقادیر مصرف برق، الگوی زندگی آنها را با برنامه‌های روزمره (خواب، وعده‌های غذایی، خروجی‌ها و ورودی‌ها) پیکربندی می‌کند. فعالیت‌های غیرمعمول یا انحراف از این روال‌ها، که می‌تواند منجر به یک موقعیت خطرناک شود، یک هشدار در مرکز کنترل ایجاد می‌کند.

همچنین تلفن‌هایی با دکمه‌های بزرگ برای تسهیل شماره‌گیری، فعال کردن اعلان توزیع‌کننده‌های دارویی که در صورت فراموش کردن یک دوز به کاربر اطلاع می‌دهند، یا آشکارسازهای نشت دود، آتش و گاز برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وزیر منطقه‌ای مادرید برای خانواده، جوانان و سیاست اجتماعی در این رابطه گفت: "مراقبت از راه دور پیشرفته که امیدواریم در پایان سال آینده شروع به کار کند، گام بزرگی در جهت مراقبت از وابستگی و ارتقای خودمختاری شخصی سالمندان در منطقه خواهد بود."

حسگرهای هوشمند خدمات شهری در خدمت سالمندان مادرید

کد خبر 616014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.