این شهرها بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند

بعضی از شهرهای جهان به دلیل مواردی همچون قیمت مناسب، بازدهی بالا، راحتی و قابل دسترس بودن، به عنوان بهترین دارندگان سیستم حمل‌ونقل عمومی شناخته می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمل‌ونقل عمومی شامل وسایل نقلیه مختلف نظیر اتوبوس‌های شهری، تراموا، قطارهای مسافری، مترو، اتوبوس‌های برقی می‌شود که برای دسترسی به نقاط مختلف شهر در دسترس شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

به دلیل مسافت‌های طولانی و ترافیک سنگین، رفت و آمد در شهرهای بزرگ می‌تواند برای بسیاری از افراد دردسرساز باشد، اما بعضی شهرها تلاش می‌کنند تا سیستم حمل‌ونقل عمومی خود را به‌روز و ایمن کنند و آن را در دسترس همگان قرار دهند. در ادامه شما را با شهرهایی که دارای بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی هستند، آشنا می‌کنیم:

سنگاپور

بهترین راه برای رفت و آمد در سنگاپور، استفاده از سیستم حمل‌ونقل انبوه (Mass Rapid Transit system) یا متروی زیرزمینی است. خطوط مترو، مسافران را از شهری به شهر دیگر منتقل می‌کند و پس از رسیدن به مقصد مورد نظر، بهترین گزینه برای آن‌ها، پیاده‌روی است. بیشتر جزایر سنگاپور از طریق جاده قابل دسترسی است و پس از آن، خطوط ریلی، مهم‌ترین خطوط حمل‌ونقل زمینی به شمار می‌رود. پنج شاخص قیمت مناسب، بازدهی بالا، پایداری، راحتی و قابل دسترس بودن، مشخص می‌کند که این کشور بهترین سیستم حمل‌ونقل جهانی را دارد.

این شهرها بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند

آمستردام

پایتخت هلند دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی ساده و بسیار راحت است. در آمستردام، شما به کارت‌های تراشه‌دار حمل‌ونقل عمومی دسترسی دارید که در انواع یک‌ساعته یا یک‌روزه موجود است. مسافران می‌توانند این کارت‌ها را از راننده یا راهنمای اتوبوس و تراموا تهیه کنند. علاوه بر سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته و کارآمد، مسافران و شهروندان می‌توانند در آمستردام دوچرخه کرایه کنند و از گردش در این شهر زیبا لذت ببرند. همچنین سیستم اتوبوس در این شهر بسیار گسترده است و نقاط مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند.

لندن

حمل‌ونقل عمومی در لندن شامل دوچرخه، قطار، اتوبوس و کشتی است. با تمام این گزینه‌ها، افراد می‌توانند به هر کجای این شهر زیبا که تمایل دارند، سفر کنند. انتخاب‌های مختلفی نیز برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی در این شهر وجود دارد که شامل Oyster Card و Pay As You Go است. پایتخت انگلستان دارای قدیمی‌ترین سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی در جهان است. سرویس‌های قطار زیرزمینی از ساعت صبح زود آغاز می‌شود و تا نیمه شب ادامه دارد. همچنین اتوبوس و تاکسی از دیگر انتخاب‌های افراد برای گردش در شهر است.

این شهرها بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند

شانگهای

حمل‌ونقل عمومی این شهر به‌خوبی توسعه یافته است و بیشتر شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می‌شود. شبکه اتوبوسرانی شانگهای گسترده است و تمامی کرایه‌ها را می‌توان با استفاده از کارت سیستم حمل‌ونقل عمومی پرداخت کرد. خطوط اتوبوس این شهر برای مسیرهای کوتاه و طولانی در نظر گرفته شده است. متروی شانگهای بسیار گسترده، ارزان، قابل اطمینان، سریع و تمیز است و مسافران می‌توانند به کمک نقشه‌هایی که به زبان انگلیسی وجود دارد، مسیر و مقصد مورد نظر خود را به آسانی انتخاب کنند.

توکیو

در این شهر شبکه متراکمی از اتوبوس‌ها، قطارها و خطوط مترو وجود دارد که تقریباً توسط ۱۲ شرکت اداره می‌شود. خطوط مترو، شهروندان و بازدیدکنندگان بخش مرکزی شهر را به سوی خود جذب می‌کند و مسافران می‌توانند برای گردش در توکیو از گزینه کارت‌های کرایه پیش‌پرداخت استفاده کنند. از ویژگی‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت ژاپن می‌توان به سر وقت بودن، زمانبندی دقیق، خدمات بی‌نظیر و تکنولوژی بالا اشاره کرد. متروی توکیو بسیار کارآمد است و مسافران و گردشگران می‌توانند به کمک آن در کمترین زمان ممکن و بسیار راحت به هر نقطه‌ای از این شهر پرجمعیت سفر کنند.

این شهرها بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند

کد خبر 616003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.