تسریع در راه‌اندازی شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: امروز مدیران ارشد شهرستان لنجان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم قصد دارند بر اساس نقشه راه علمی و تعامل با اصناف در مسیری حرکت کنند تا انجام پروژه شهرک مشاغل شهری و استقرار اصناف در این مجموعه روند سریع‌تری به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی شامگاه دوشنبه - نهم آبان‌ماه- در جمع اصناف زرین شهر یکی از مشکلات زندگی شهری را فعالیت صنوف مختلف مزاحم و آلاینده دانست و اظهار کرد: طی سالیان گذشته با روند روبه رشد جمعیت و توسعه شهرهای ایران اصناف و مشاغل مختلف به‌صورت خطی در کنار خیابان‌ها شکل‌گرفته و به فعالیت مشغول هستند و فعالیت برخی از این مشاغل مشکلات متعددی را به دلیل نوع فعالیت صنفی برای شهروندان به همراه دارند.

وی افزود: فعالیت مشاغل مزاحم شهری علاوه بر آلایندگی‌های صوتی و آشفتگی بصری در شهرها باعث بروز ترافیک در بسیاری از معابر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تصریح کرد: وضع این بند در راستای حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت و حفظ آرامش ساکنین شهرهای ایران انجام گرفته است، از این رو شهرداری‌ها به سمت ایجاد مکان‌هایی مناسب در خارج از حوزه شهری گام برداشتند تا واحدهای آلاینده و مزاحم شهری در یک مکان مناسب برای پیشگیری از بروز خطرات روحی و جسمی شهروندان ساماندهی شود.

وی با اشاره به گام شهرداری زرین شهر برای حل معضل مشاغل مزاحم شهری، ادامه داد: با توجه به توسعه روز افزون زرین شهر و افزایش حجم تقاضای شروع کسب و کار، نیاز به انتقال و جابجایی مشاغل مزاحم شهری به شدت احساس می‌شد از این رو مقدمات احداث شهرک مشاغل مزاحم شهری با واگذاری زمین به اصناف انجام شد.

کرمی اضافه کرد: پس از گذشت سال‌ها از واگذاری زمین به واحدهای مشاغل مزاحم شهری به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها، انتقال اصناف زرین شهر به این مجموعه با چالش مواجه شد و براساس گزارشات ارائه شده در دوره پنجم مدیریت شهری، شهرداری در مسیری حرکت کرد تا زیرساخت‌های لازم برای این مجموعه فراهم و زمینه برای انتقال این صنوف مهیا شود.

وی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های فرماندار شهرستان لنجان و برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان امر برای سرعت بخشیدن به آغاز ساخت و ساز اصناف در شهرک مشاغل شهری و همچنین تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، جلسه‌ای در اتاق اصناف شهرستان لنجان با نماینده شهرداری زرین شهر برگزار و پس از بحث و تبادل نظر به راهکارهایی مشترک برای تحقق این مهم دست پیدا کردیم.

رئیس اتاق اصناف لنجان گفت: امروز مدیران ارشد شهرستان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم قصد دارند بر اساس نقشه راه علمی و تعامل با اصناف در مسیری حرکت کنند تا انجام پروژه شهرک مشاغل شهری و استقرار اصناف در این مجموعه روند سریع‌تری به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً جابه‌جایی محل کسب بازاریان سخت است، اما با اتخاذ تمهیدات لازم و همچنین در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف می‌توان به شکلی عمل کرد تا صاحبان مشاغل خودشان از جابه‌جایی استقبال کنند.

کد خبر 616000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.