اجرای طرح‌های جدید ترافیکی در گرگان

شهردار گرگان گفت: زوج و فرد کردن پلاک‌ها و یک‌طرفه کردن خیابان‌ها در تمام مراکز استان‌ها جزو طرح‌های اصلی و اصولی است که تاکنون آن را اجرا نکرده‌ایم، اما با توجه به حجم بالای خودروهای داخل شهر نیاز به اجرای طرح‌های ترافیکی داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، سید محمدرضا سیدالنگی در خصوص مشکلات ترافیکی شهر گرگان، اظهار کرد: همه ساله درصدی از بودجه شهرداری به مباحث ترافیکی اختصاص می‌یابد و طی سال‌های گذشته اقدامات خوب و مؤثری در این رابطه انجام شده است.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع ترافیکی شهر گرگان افزود: تعداد خودروها در شهر متناسب با همه شهرهای بزرگ رو به افزایش گذاشته و نیاز است در مطالعات طرح جامع ترافیکی به‌روزرسانی انجام بگیرد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: شهرها دارای هویت هستند، بافت تاریخی برای ما یک ظرفیت است و نباید این هویت نادیده گرفته شود، می‌توانیم با رعایت فرهنگ ترافیکی همانند استفاده نکردن از خودروهای تک‌سرنشین و استفاده از خودروهای حمل‌ونقل عمومی بسیاری از موضوعات ترافیکی را حل و فصل کنیم.

سیدالنگی در خصوص بازگشایی محور طرح آفتاب در خیابان سرخواجه، تصریح کرد: بخشی از طرح آفتاب در خیابان سرخواجه اجرایی شده و بخش دیگری باقی مانده است، منتظریم پس از اتمام طرح، عملیات بازگشایی محور را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال توسعه است، گفت: طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش تورم، شهرداری نتوانست ناوگان حمل‌ونقل را توسعه دهد، اما امسال با کمک شورای اسلامی شهر تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس که معادل نیمی از ناوگان می‌شود را اضافه می‌کنیم.

شهردار گرگان اظهار کرد: زوج و فرد کردن پلاک‌ها و یک‌طرفه کردن خیابان‌ها در تمام مراکز استان‌ها جزو طرح‌های اصلی و اصولی است که تاکنون در گرگان آن را اجرا نکرده‌ایم، با توجه به حجم بالای خودروهای داخل شهر نیاز داریم در برخی ساعات طرح عبور خودروهای عمومی یا پلاک‌های زوج و فرد و در نهایت یک‌طرفه کردن خیابان‌ها را اجرا کنیم.

سیدالنگی اظهار کرد: تمام موضوعات ترافیکی با پلیس راهور و شورای ترافیک استان و شهرستان مباحثه می‌شود و پس از انجام کامل مطالعات کارشناسی به مرحله اجرا می‌رسد.

کد خبر 615972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.