توجه به جهان‌شهری در رویدادهای مهم مورد توجه قرار نگرفته است

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه به بُعد جهان‌شهری تاکنون در رویدادهای مهمی مانند دهه کرامت، استقبال از بهار و دیگر رویدادهای فرهنگی و اجتماعی آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حسامی امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد که به منظور بررسی سیاست‌ها در حوزه استقبال از بهار ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: شعار شورای اسلامی شهر در دوره ششم، «مشهدالرضا (ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت» است، جهان‌شهری بودن، ابعاد و شاخصه‌هایی دارد که باید در امور میان‌مدت، سالانه و رویدادهای ذیل برنامه‌های سالانه ساری، جاری و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در شهر مشهد رویدادهای مهم و مختلفی وجود دارد که استقبال از بهار یکی از آن‌ها است، ادامه داد: ابعاد و شاخصه‌های تعریف شده در افق جهان‌شهر شدن در حوزه بین‌الملل را باید با بهره‌گیری از این فرصت عملیاتی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه جهان‌شهر بودن با شعار، سخنرانی و فضا آرایی محقق نمی‌شود، تصریح کرد: توجه به بُعد جهان‌شهری تاکنون در رویدادهای مهمی مانند دهه کرامت، استقبال از بهار و دیگر رویدادهای فرهنگی و اجتماعی آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی از رویکردهای شاخص و اصلی استقبال از بهار ۱۴۰۲ تعریف شده است، خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری باید سیاست‌ها و اقدامات عملیاتی خود در این خصوص را شرح دهد و کیفیت تحقق این نگاه در حوزه منابع، اجرا و نظرسنجی را تشریح کند.

حسامی افزود: توسعه متوازن و عدالت‌محوری جزو گفتمان‌های سرآمد و شاخص شورای اسلامی شهر در دوره ششم بوده که تاکنون در حوزه‌های مختلف به دنبال پیاده‌سازی آن بوده‌ایم، یکی از مصادیق عینی بخشی به این گفتمان، استقبال از بهار است که باید شاهد عدالت تخصیصی در این خصوص باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده مجدد و بسنده کردن به نصب المان‌های قدیمی که سال‌های گذشته در معابر سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است، برای حاشیه شهر مورد قبول نیست و به لحاظ محتوایی به آن ایراد وارد است.

کد خبر 615967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.