استقبال از بهار رویدادی مهم در مدیریت شهری مشهد

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: استقبال از بهار جزو رویدادهای مهم مدیریت شهری بوده که مبدا اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن کریمدادی امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد که به منظور بررسی سیاست‌ها و راهبردهای کلان برای استقبال از بهار ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: استقبال از بهار جزو رویدادهای مهم مدیریت شهری بوده که مبدا اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد است.

وی با بیان اینکه همه ساله استقبال از بهار به عنوان سیاست و راهبرد در شهرداری مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: در گام نخست باید به شناسایی و احصا نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های خود در سال‌های قبل بپردازیم، همچنین نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بهره‌گیری از اقدامات جدید که با ذائقه مردمی در تناسب باشد ضرورت دارد، تصریح کرد: یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در استقبال از بهار، جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت محلات است که تأثیر بسزایی در کیفیت فعالیت‌ها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حوزه خدمات شهری باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فضا آرایی شهری، محتوای المان‌ها و گل‌کاری سطح شهر داشته باشد، این اقدامات باید به صورت هدفمند دنبال شود و پیام مناسبی برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشد.

کریمدادی با بیان اینکه عدالت محوری در توزیع فعالیت‌ها و خدمات و توجه به حاشیه شهر در استقبال از بهار یکی از مطالبات جدی شورای اسلامی شهر است، خاطرنشان کرد: برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در پهنه‌های حاشیه شهر انجام گرفت اما این اقدامات باید با غنای بیشتری در بهار ۱۴۰۲ دنبال شود.

وی با اشاره به حمایت از تولیدات گل و گیاه استان به ویژه شهر مشهد که از سوی خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در مشهد و استان خراسان رضوی به منزله تقویت اشتغال‌آفرینی که نیروی کار مهاجر در آن بسیار یافت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به لزوم فعال شدن سامانه توزیع نهال و گل و گیاه در شهرداری ویژه استقبال از بهار، گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولید گل و گیاه باید توسط شهرداری و با استفاده از امکانات موجود در دستور کار قرار گیرد، همچنین در راستای المان‌های استقبال از بهار باید مشارکت و نقش‌آفرینی بخش خصوصی تقویت شود.

کد خبر 615962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.