هفتمین همایش روز نکوداشت شهرکرد سال آینده برگزار می‌شود

رئیس‌ شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره به اینکه ششمین همایش بزرگداشت روز شهرکرد در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: هفتمین همایش روز نکوداشت شهرکرد در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران علاوه‌بر پاسخگویی به پیگیری برخی از مسائل شهری و دغدغه‌های مردمی، اظهار کرد: برخی از افراد بر نام‌گذاری سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز استان چهارمحال و بختیاری تاکید دارند و پیگیر تغییر روز استان از ۲۰ بهمن‌ماه مصادف با سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام راحل (ره) به این تاریخ هستند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شهرکرد انتقادات و نظرات خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد از این رو سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شهرکرد باقی می‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ادامه داد: در مصوبه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شهرکرد در سال ۱۳۹۵ روز سی‌ویکم اردیبهشت به نام روز شهرکرد انتخاب و با پیشنهاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در همان سال موافقت و مصوب شد، سی‌ویکم اردیبهشت مصادف با هجرت و اقامت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) به دهکرد یا همان شهرکرد است.

وی تصریح کرد: شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری محل سکونت و کار اقوام مختلف است، مردم به لحاظ وسعت نظر و آرامش درونی مهمان‌نوازی را به اثبات رساندند و سال‌ها است پذیرای قومیت‌های مختلف هستند.

روز شهرکرد و روز استان از یکدیگر مجزا می‌شود

حیدری گفت: مردم شهرکرد ضمن پایبندی به فرهنگ ملی و مذهبی رسمی کشور دارای خرده‌فرهنگ‌هایی هستند و از آن جایی که روز بیستم ماه مه میلادی مصادف با سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه از سوی یونسکو به نام روز جهانی تنوع فرهنگی، گفت‌وگو و توسعه نام‌گذاری شده است فرصت مناسبی برای تعامل تمام ساکنان این شهر فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: اردیبهشت‌ماه به واسطه برخورداری از آب و هوای دلنشین زمینه جذب گردشگر در استان و مرکز آن یعنی شهرکرد را فراهم کرده و در توسعه اقتصادی نقش تأثیرگذاری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ادامه داد: پایان اردیبهشت‌ماه فصل تازه‌ای از کار، تلاش و فعالیت برای مردم شهرکرد ایجاد می‌کند که نمادی از رستاخیز و حیات دوباره است، از این رو هدف از نام‌گذاری سی‌ویکم اردیبهشت تقویت هویت فرهنگی، وفاق، همدلی و وحدت بین شهروندان و اقوام است.

وی افزود: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرکرد مقرر شد ماشاالله ایزدی عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت پیگیری و تثبیت این روز خاص در تقویم ملی و جدا کردن آن از روز استان به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مراجعه و پیگیر برنامه‌های اجرایی روز سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه باشند.

حیدری با اشاره به اینکه ششمین همایش بزرگداشت روز شهرکرد در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: هفتمین همایش روز نکوداشت شهرکرد در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، افزایش نظارت بر فعالیت تاکسی‌های شهری به منظور کاهش تخلفات یکی از مواردی بود که رئیس شورای شهر شهرکرد پیگیری شد.

کد خبر 615960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.