تجهیز ۱۷ بوستان مشهد برای توان‌یابان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از تجهیز ۱۷ بوستان شهری در نقاط مختلف این کلان‌شهر به امکانات، لوازم بازی و مبلمان شهری ویژه توان‌یابان تا پایان سال جاری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر جامعه توان‌یابان مشهد و به منظور ایجاد بسترهای لازم برای حضور آن‌ها در فضاهای سبز شهری، برای اولین بار در کشور کار مطالعه، طراحی و ساخت انواع لوازم بازی، بدنسازی و مبلمان شهری ویژه توان‌یابان توسط کارشناسان متخصص مدیریت شهری در مشهد از سال گذشته آغاز شد که پس از ساخت نمونه‌های اولیه با نظر توان‌یابان در سال گذشته هشت بوستان شهری شامل بوستان پردیس، بوستان بهار، بوستان لاله، بوستان بهشت، بوستان وحدت، بوستان کوهسنگی و بوستان ملت به این تجهیزات مجهز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمونه‌های ساخته شده در مشهد برای اولین بار تولید شده و نمونه مشابهی نداشته است پس از نصب در بوستان‌های مدنظر و استفاده توان‌یابان تاکنون در چند نوبت بهسازی و کارآمدتر شدن این تجهیزات در دستور کار قرار داده شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه و لوازم بازی مخصوص توان‌یابان شامل ۴۶ دستگاه وسایل بازی کودکان، ۴۶ دستگاه بدنسازی، ۲۱ دستگاه آب‌خوری، ۴۰ عدد مبلمان پارکی و ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی در این بوستان‌ها نصب و با هماهنگی‌های صورت گرفته ۳۹ رمپ ورودی و دسترسی نیز در این بوستان‌ها احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب توان‌یابان از این تسهیلات در سال جاری نیز تجهیز ۹ بوستان شهری دیگر در مناطق یک، سه، پنج، شش، هفت، ۱۰، ۱۲ و ثامن در دستور کار قرار دارد که با بهره‌برداری از تجهیزات مورد نظر توان‌یابان در این بوستان‌ها، در مجموع ۱۷ بوستان شهری مشهد به تسهیلات ویژه توان‌یابان تجهیز می‌شود.

کد خبر 615944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.