کی‌روش: آماده‌سازی تیم‌ ملی در مسیر درستی قرار ندارد/ باید درخصوص ملی‌پوشان غایب فکر کنم

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: برنامه آماده‌سازی‌ ما در مسیر درستی قرار ندارد و بدون دراختیارداشتن ملی‌پوشان، نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارلوس کی‌روش در جریان تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران، برای دقایقی پاسخ‌گوی اصحاب‌رسانه بود. وی درخصوص شرایط تیم ملی پیش از جام‌جهانی اظهار کرد: به هر دلیلی برنامه آماده‌سازی ما مسیر درستی را طی نمی‌کند. مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم بسیار مهم در مسیری است که پیش‌رو داریم و بدون آن نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم؛ الان که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی آن‌ها سخت است و احتمالاً برخی از آن‌ها فرصت حضور در تیم ملی را از دست می‌دهند.

وی درباره همکاری‌نکردن باشگاه الاهلی قطر با تیم‌ملی برای در اختیار گذاشتن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان افزود: با باشگاه الاهلی صحبت کردیم. همه بازیکنان ملی‌پوش دیگر کشورها از تونسی، استرالیایی و الجزایری در اختیار کشورهای‌شان قرار گرفتند، به‌غیر از دو بازیکن ما که در بین ما حضور ندارند و اینجا نیستند. در دو کلمه بخواهم جواب شما را بدهم این است که می‌توانست شرایط بهتر شود.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران تصریح کرد: تمام همکاری‌های لازم از طرف مربیان و باشگاه‌ها را داشتیم و یک‌بار دیگر می‌خواهم از آن‌ها تشکر کنم. باید درک کنیم که یک جام‌جهانی خاص پیش رویمان داریم که برای اولین‌بار در ماه نوامبر برگزار می‌شود. قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند چهاردهم ماه‌نوامبر یعنی هفت‌روز قبل از آغاز جام‌جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند و ما نمی‌توانیم در این خصوص گلایه کنیم، چراکه این قانون است.

کی‌روش با ابراز نگرانی از شرایط نه‌چندان جالب آماده‌سازی خاطرنشان کرد: واقعاً جای نگرانی دارد. به‌طورمثال این دو بازیکن حاضر در قطر، پنج‌هفته تا جام‌جهانی بازی نخواهند کرد. تنها این دو بازیکن ملی هستند که مجبور به بازگشت به قطر شده‌اند، من باید راجع‌به آن‌ها فکر کنم چراکه این دو نفر می‌توانستند بین ما باشند و تمرین کنند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم از قطری‌ها انتقاد کنم، چون حق دارند ولی نمی‌توانم درک کنم. یک تمرین بهتر از تمرین نکردن است. دو تمرین بهتر از سه تمرین است، سه تمرین بهتر از چهار تمرین است؛ هرچه تعداد تمرینات بالاتر باشد، بهتر است. تمام تلاشمان را کردیم که برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم. تیم منتخبی از ۱۹ و ۲۰ ساله‌ها و تیم جوانان را آوردیم تا بتوانیم با آن‌ها بازی کنیم اما تنها هشت بازیکن در اختیار داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان راجع‌به وضعیت مصدومان ملی‌پوش اظهار کرد: وضعیت جهانبخش خوب است و نورالله‌ی هم مشکل خاصی ندارد. سردار در مسیر درستی حرکت و برنامه خوبی را طی می‌کند، او دوم ماه نوامبر به باشگاه خودش برمی‌گردد؛ همکاری خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن شکل گرفته است. از منابع خودمان استفاده کردیم و اعضای کادرمان را به‌طور تمام‌وقت در اختیار نورالله‌ی و سردار قرار دادیم و آن‌ها به این دو بازیکن کمک کردند. این بازیکنان چهاردهم ماه‌نوامبر در اختیار تیم‌ملی خواهند بود.

کد خبر 615931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.