آموزش و فرهنگ‌سازی راهکار مهم کاهش معضل سد معبر است

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سابقه طولانی سد معبر و تأثیرگذاری اندک اخطارها، به نظر می‌رسد بهترین راه پیشگیری از این معضل، آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان، مغازه‌داران و اصناف است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سد معبر یکی از مهم‌ترین معضلات در کلان‌شهرهای کشور است که علاوه بر ایجاد نازیبایی در محیط‌های شهری، آرامش شهروندان را نیز دچار مخاطره می‌کند، به همین منظور بر اساس مطالبه عموم شهروندان و اجرای قانون، شهرداری موظف است با هرگونه بی‌نظمی و آلودگی در شهرها مقابله کند.

وی تاکید کرد: با توجه به سابقه طولانی سد معبر و تأثیرگذاری اندک اخطارها، به نظر می‌رسد بهترین راه پیشگیری از این معضل، آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان، مغازه‌داران و اصناف است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: واحد پیشگیری از تخلفات شهری این منطقه در اقدامی مؤثر آموزش روزانه چهره به چهره با کسبه را در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش قوانین کسب‌وکار را به‌منظور رفع سد معبر در سطح منطقه ۹ اجرا کرده است و در این زمینه شاهد همکاری خوب کسبه برای اجرای قانون هستیم.

وی تاکید کرد: توقف خودروهای فروشنده در مسیرها و شریان‌های شهر نوعی تخلف رانندگی و برهم‌زننده نظم عمومی، معضل اجتماعی و خلاف مدیریت درست شهری است و مشکلاتی نظیر تشدید ترافیک معبر، درگیری، نزاع، تصادف، آلودگی صوتی و بسته شدن خیابان را به همراه دارد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری منطقه ۹ به ۶۱ مورد خودروی دوره‌گرد در سطح منطقه تذکر داده شد و با یک مورد به دلیل تخطی و همکاری نکردن، طبق ضوابط برخورد شد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی تابلوهای غیرمجاز کسبه، افزود: در این طرح تابلوهای غیرمجاز، بدون مجوز و تابلوهای تجاری اصنافی که طول تجاری را رعایت نکرده باشند و مغایر با قوانین مربوطه باشد، پس از اخطار و در صورت همکاری نکردن جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به ضرورت آرامش و نظم اجتماعی در سیما و منظر شهری در طرح ساماندهی تابلوهای غیرمجاز واحد پیشگیری از تخلفات شهری این منطقه، ۵۱ مورد اخطار و سه مورد جمع‌آوری انجام داده است و این طرح تا ساماندهی کامل، به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حقوق شهروندی و رضایت اجتماعی آن‌ها، خاطرنشان کرد: رسیدن به شرایط مطلوب در رفع سد معبر، زمان‌بر است و با توجه به حساسیت‌های اجتماعی موجود، به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده در حال انجام است.

کد خبر 615860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.