گذر شهردار آمل از طرح استیضاح

استیضاح شهردار آمل با ترکیب چهار رای موافق و پنج رای مخالف، در شورای اسلامی شهر آمل رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _نهم آبان‌ماه_ در اجرای طرح استیضاح که با برگزاری جلسه علنی با حضور ۹ عضو شورای اسلامی شهر به منظور برکناری علی داودی به عنوان شهردار آمل برگزار شد، این شهردار با پنج رأی موافق و چهار رأی مخالف و حد نصاب نرسیدن رأی برای استیضاح، ابقاء شد.

احمد محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با بیان اینکه برای این استیضاح دلایلی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شده و بر آن اساس این جلسه برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر راهکارهای درآمدی کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرداری مطرح کرد که بر اساس گفته کارشناسان در ممیزی تا دو میلیارد تومان برای شهرداری منفعت مالی خواهد داشت و قرار بود طی شش ماهه اول سال جاری پروژه اجرایی شود، اما در شهرداری کارشکنی صورت می‌گیرد و حتی مسئول ممیزی برای این امر نداریم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات بلاتکلیف و معوق در شهرداری داریم که از سال ۷۰ تاکنون مانده ۱۰ درصد آن نیز وصول نشده است، گفت: سرمایه‌گذاری، استفاده از تسهیلات بانکی و فروش املاک شهرداری از سیاست‌های شورای شهر بود که از سوی شهرداری با اجرای موفق همراه نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با تاکید اینکه در بدنه شهرداری مقاومت‌های برای اجرای کارها انجام می‌شود، افزود: قبل از طرح استیضاح در تیر ماه امسال هشت عضو شورای اسلامی شهر تذکراتی به شهردار ابلاغ کردند و فرصتی برای اصلاح ۱۴ بند داده شد که در ۳۰ شهریور طرح سوال مطرح شده و توضیحاتی از طرف شهردار داده شد که اعضای شورای اسلامی شهر قانع نشدند.

محمد توکلی، عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها گفته شود، اما سیاه‌نمایی نشود، اظهار کرد: در این مدت پروژه‌های کلانی استارت زده نشد؛ اجرای پروژه‌ها به دلیل کارشناسی نادرست متوقف شده است.

وی با بیان اینکه شکست شهرداری با وجود مشکلاتی که سال‌های گذشته صورت گرفته و اعضای شورای اسلامی شهر جدید جور آن را می‌کشد، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر با مجموعه‌ای از مشکلات و نواقص مواجه است که برای رفع همین نواقص در این جایگاه حضور داریم.

عضو شورای اسلامی شهر آمل اضافه کرد: نه اینکه بگوییم هیچ پروژه‌ای انجام نشده است، بلکه مشکلاتی وجود دارد که به راحتی رفع شدن آنها میسر نیست. چطور می‌شود انتظار داشت برای موفق شدن شهرداری ۲۰۰ کارمند این شهرداری که با سفارش وارد مجموعه شدند را جابه‌جا کرد.

علیرضا ایراندوست، عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز با اشاره به مصوبه بودجه سال‌جاری، اظهار کرد: بودجه امسال ۷۷۰ میلیارد تومان تعیین شده که از این مقدار ۲۳۰ میلیارد تومان یعنی ۱۹۰ میلیارد تومان هزینه جاری و ۴۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی در نظر گرفته شده که ۱۷ درصد آن تنها برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در امر صدور پروانه‌های ساختمانی امسال ۲۳۰ فقره ساختمانی صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش صدور پروانه داشتیم.

ابراهیم محمدپور، سخنگوی شورای شهر آمل نیز با بیان اینکه مردم خروجی کار اعضای شورای ششم شهر را می‌بینند، اظهار کرد: طی ۱۵ ماه اخیر مردم کار چشمگیری از شهردار مشاهده نکردند و ناراضی هستند؛ شورای اسلامی شهر و شهردار سلامت مالی و کاری دارند.

وی با بیان اینکه در ۲۶ بند که همان خواست مردم است تلاش داشتیم تا فعالیت‌های خوبی انجام شود، افزود: کار در شهرداری متوقف شده است، کارشکنی‌هایی وجود دارد و این ضعف مدیریت شهردار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه رأی گیری شد که در آن، پنج عضو شورای ششم شهر رأی به ابقای شهردار شهر آمل دادند.

کد خبر 615859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.