۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
آلمان در مسیر استقلال انرژی

آلمان طی همکاری با امارات‌ متحده‌ عربی در حال بهره‌گیری از هیدروژن خاورمیانه در صنایع خود برای دستیابی به استقلال انرژی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلمان و امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۷ در حال همکاری در پروژه‌هایی درباره انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و هیدروژن هستند. توافق بین دو کشور از سال جاری شامل یک ستون آب‌وهوایی نیز شد که هدف آن تشدید همکاری در زمینه مسائل مربوط به تغییرات آب‌وهوایی، حفاظت از اقلیم، کربن‌زدایی، سازگاری با تغییرات اقلیمی و قیمت‌گذاری CO2 می‌شود.

بندر هامبورگ آلمان به‌تازگی میزبان اولین محموله هیدروژن از سوی امارات متحده عربی بود که به‌دنبال توافق‌های انجام‌گرفته میان این کشور با وزیر اقتصاد فدرال و حفاظت از آب‌وهوای آلمان در ماه مارس انجام گرفت و باعث شد این کشور یک گام دیگر به‌سمت استقلال انرژی بردارد. این محموله هامبورگ را به خط مقدم مسابقه جدید انرژی می‌آورد که در حال توسعه بین بندرهای متعددی از دریای شمال است که برای اکتساب نقش پیشرو در پذیرش منابع جدید انرژی جدید اروپا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محموله دوم هیدروژن باید در ماه نوامبر در اختیار آلمان قرار گیرد و این سوخت به‌تدریج راه خود را به تمام صنایع و مشاغل تولیدی این کشور باز خواهد کرد. آلمان همچنین اعلام کرده است که در حال افزایش تولید هیدروژن سبز و در عین حال واردات این عنصر است و دلیل آن را افزایش تقاضا برای هیدروژن اعلام کرده است که بنا بر محاسبات دولتی در آینده‌ای نه چندان دور بین ۹۰ تا ۱۱۰ تراوات ساعت افزایش خواهد داشت.

شهردار هامبورگ با اشاره به دوچندان شدن بلندپروازی‌های این شهر برای تبدیل شدن به یک رهبر در زمینه هیدروژن اروپا، گفت: "هامبورگ به‌عنوان یک کلان‌شهر تجاری و لجستیک شبکه‌ای جهانی، می‌تواند در مشارکت انرژی بین آلمان و امارات متحده عربی تخصص خود را به اشتراک بگذارد."

آلمان در تلاش است تا ظرفیت بندر هامبورگ را برای مدیریت و تولید هیدروژن افزایش دهد، با این حال و به‌رغم صدها میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ظرفیت جدید تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نخواهد شد.

آلمان در مسیر استقلال انرژی

کد خبر 615827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.