مشاغل مزاحم در چند قدمی انتقال به شهرک

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهری با رویکرد زیست‌محیطی برای شهر بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه زارع امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: با توجه به توسعه روز افزون شهر و افزایش حجم تقاضای شروع کسب‌وکار و به طبع آن افزایش مزاحمت‌های شغلی برای شهروندان و اهالی شهر به ویژه پس از دریافت پروانه کسب از طریق سامانه و استعلام نگرفتن از شهرداری‌ها برای دریافت پروانه، نیاز به انتقال و جابه‌جایی مشاغل مزاحم شهری به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه از سوی شهرداری یزد درخواست داده شد تا ۳۴ هکتار از اراضی جنب شهرک مشاغل مزاحم شهری واگذار شود، ادامه داد: پس از پیگیری‌های بسیار در کمیته فنی کارگروه زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره‌کل محیط زیست، راهداری، آب منطقه‌ای و سایر ادارات مرتبط به کارگروه زیربنایی استان ارجاع داده شد و بنا به تعهد شهردار در خصوص ایجاد جنگلی دست کاشت در منطقه‌ای دیگر منتظر موافقت برای اجرای این شهرک هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: جانمایی مشاغل در شهرها ضرورت دارد، چرا که اگر مشاغل متناسب با بافت شهر و خیابان نباشد بر مشکلات شهری می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا، خاک، بوی نامطبوع، گره‌های ترافیکی، سروصدا و تجمع ضایعات از جمله عوارضی است که برخی از مشاغل بر شهرها تحمیل کرده‌اند، در این راستا ساماندهی مشاغل شهری از ضرورت‌ها است.

کد خبر 615743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.