اعلام وصول طرح باشگاه نوجوان/ تصویب ۲۵ درصد تخفیف برای ساخت‌وساز مسکن تا ۱۵ آذر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از اعلام وصول طرح باشگاه نوجوان در روز نوجوان خبر داد و دیگر لوایح طرح شده در جلسه امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از شصت‌ویکمین جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: به مردم استان فارس و تمام مردم ایران حادثه تروریستی اخیر را تسلیت عرض می‌کنیم و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای تأمین امنیت که در جریان حوادث اخیر جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم، امیدواریم هرچه زودتر نعمت ارزشمند آرامش، آسایش و امنیت مانند قبل به کشور بازگردد.

وی افزود: امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر تحت تأثیر روز نوجوان و با حضور یکی از فعالان حوزه فرهنگی نوجوانان برگزار شد، نکات خوبی درباره ویژگی‌های این نسل، سلایق و آنچه برای برقراری ارتباط درست باید رعایت شود به بحث و بررسی گذاشته شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه نگاهی که از سال گذشته به صورت ویژه در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به این قشر می‌شد، امروز طرح باشگاه نوجوان به شورای ششم شهر ارائه شد تا بتوانیم این نگاه ویژه را به صورت ساختاری در فعالیت‌های مدیریت شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا سی‌ویکم تیرماه صدور پروانه‌های ساختمانی با ۳۵ درصد تخفیف صادر می‌شد، همچنین از این تاریخ تا سی‌ام مهرماه برای صدور پروانه ساختمانی تا طبقه سوم برای بخش مصرف‌کننده مسکن ۲۵ درصد تخفیف داشتیم، خاطرنشان کرد: طرح دو فوریت و لایحه مربوط به تخفیف‌های ساختمانی امروز در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید، بر این اساس تا پانزدهم آذرماه صدور پروانه برای ساختمان‌های تا سه طبقه با تخفیف ۲۵ درصدی صادر خواهد شد.

صالحی گفت: لایحه‌ای با سه درخواست پیشنهاد پژوهشی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دستور کار بود، به رغم اینکه این پیشنهادات در کمیسیون فرهنگی بررسی شده بود، اما نماینده شهردار درخواست بازگشت لایحه به صحن شورای اسلامی شهر را داده بود تا بازنگری صورت گیرد؛ این درخواست مورد موافقت اعضای شورای ششم شهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: تسهیلات مشارکت مدنی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری به ارزش ۲۴ میلیارد تومان نیز بررسی شد که با توجه به ظرفیت منطقه شش، نظر اعضا بر این بود که از ظرفیت‌های درآمدی منطقه برای پرداخت مطالبات استفاده شود، بنابراین با لایحه دریافت وام برای مطالبات پیمانکاران منطقه شش موافقت نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکل آب اصفهان گفت: امیدواریم با تاکید بر تسریع موضوع توسط رئیس‌جمهور بعد از ۲۰ سال در دولت مردمی و ایران قوی این موضوع رفع شود.

کد خبر 615736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.