آیا ذخیره آب شرب اصفهان رو به پایان است؟

طبق آخرین آمار، ورودی سد زاینده‌رود نیز ۶.۹ مترمکعب بر ثانیه است که با انجام محاسبات، روزانه ۵۶۹,۱۶۰ مترمکعب بر ثانیه به حجم سد زاینده رود اضافه خواهد شد. اگر این مقادیر ثابت باشد و تغییر زیادی نکند، روزانه ۳۸۱,۲۴۰ مترمکعب آب از حجم سد زاینده‌رود کسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش شائبه‌ای تحت عنوان "اصفهان تنها ۳۸ روز دیگر آب برای شرب دارد" در فضای مجازی و به صورت مستند در توئیتر مطرح شد. طبق گزارش وزارت نیرو، موجودی مخزن سد زاینده‌رود تا هفتم آبانماه، ۱۳۷ میلیون متر مکعب (یازده درصد) است. با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده که خروجی سد زاینده‌رود تا چند روز گذشته ۱۷ مترمکعب بر ثانیه بود که حدود شش مترمکعب آن در مسیر برداشت می‌شد و یازده متر مکعب آن برای شرب اصفهان اختصاص داده می‌شد.

با انجام محاسبات و در صورت اختصاص یازده مترمکعب بر ثانیه برای شرب اصفهان، روزانه حدود ۹۵۰,۴۰۰ مترمکعب آب از سد زاینده رود خارج خواهد شد. طبق آخرین آمار، ورودی سد زاینده‌رود نیز ۶.۹ مترمکعب بر ثانیه است که با انجام محاسبات، روزانه ۵۶۹,۱۶۰ مترمکعب بر ثانیه به حجم سد زاینده رود اضافه خواهد شد. اگر این مقادیر ثابت باشد و تغییر زیادی نکند، روزانه ۳۸۱,۲۴۰ مترمکعب آب از حجم سد زاینده‌رود کسر خواهد شد.

با توجه به اینکه خط قرمز شرب آب سد زاینده رود، ۱۲۰ میلیون مترمکعب است، ۴۴ روز دیگر آب به خط قرمز آب شرب خواهد رسید که می‌تواند شرایط استان را بحرانی کند. اما در این بین، کشاورزان استان نیز برای کشت پاییزه خود نیاز به آب دارند و بارها از استانداری و مسئولان استان درخواست آب کرده‌اند.

در این خصوص حسین وحیدا، رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رئیس حوضه آبریز پانزدهم مهرماه در جمع کشاورزان استان اعلام کرد که بیست‌وپنجم آبانماه آب برای کشت پاییزه رهاسازی خواهد شد اما باتوجه‌به وضعیت سد زاینده‌رود، به نظر می‌رسد که مسئولان قصد رهاسازی آب را نداشته باشند.

آیا ذخیره آب شرب اصفهان رو به پایان است؟آیا ذخیره آب شرب اصفهان رو به پایان است؟

کد خبر 615727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام،اولااگراب کم هست چراطرح بن بروجن وتونل گلاب راارائه کردند.ثانیاچرامصارف رامدیریت نمیکنندثالثاپیش بینی شده بادبان‌های پائیزی انیمه اذرشروع بشه ول خداراشکرازده دوم آبان شروع شده وتاکنون نزدیک به ۲۰۰میلی متردرسرشاخه هابارندگی داشته ایم.