در پیک آنفلوانزا قرار داریم

سخنگوی ستاد کرونای البرز از افزایش قابل توجه مبتلایان به آنفلوانزا در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمد مهدوی با اشاره به اینکه با شروع پاییز شاهد شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوانزا هستیم، اظهار کرد: طی چند هفته گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش قابل توجهی داشته است و به نوعی در وضعیت پیک این بیماری قرار داریم.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا در کودکان شیوع بیشتری دارد، افزود: برای پیشگیری از انتقال این بیماری والدین باید با حساسیت بیشتری درخصوص استفاده فرزندشان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، حضور در کلاس با تهویه مناسب و حفظ بهداشت دست برخورد کنند. علائم بالینی آنفلوانزا بسیار به سرماخوردگی و کرونا شبیه است و روش‌های پیشگیری از آن نیز تقریباً مشابه آنها است.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا برای چه کسانی ضروری است، تصریح کرد: سالمندان، زنان باردار، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که باید تزریق این واکسن را در برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای کارکنان مراکز درمانی و کادر بهداشت و درمان این واکسن به صورت رایگان تزریق می‌شود اما سایر گروه‌ها می‌توانند این واکسن را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و نسبت به تزریق آن اقدام کنند. خوشبختانه واکسن آنفلوانزا به مقدار کافی در داروخانه‌های سطح استان توزیع شده و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 615693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.