ضرورت چابک‌سازی ستاد ساماندهی امور جوانان/ لزوم تدوین حکمرانی فضای مجازی

استاندار اصفهان یکی از دلایل خسارت‌ها و آسیب‌های جامعه را کم‌توجهی برخی مسئولان دانست و گفت: جامعه ما با رهاشدگی فضای مجازی روبه‌رو است و نیازمند اعمال قانون و فراهم کردن شرایط یک حمکرانی درست در فضای مجازی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مرتضوی صبح امروز _یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در پنجاه‌وسومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان کشور، ستادهای ملی و استانی با اعضای مشخصی برگزار می‌شوند و درباره دلیل برگزاری جلسات نیز باید به این موضوع توجه کنیم که گاهی در یک جاده صاف و بدون حاشیه حرکت می‌کنیم اما برخی اوقات جاده پرپیچ‌وخم، پر از تنگنا و لغزندگی است.

وی مسیر انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته را از جنس پرپیچ‌وخم دانست و افزود: عملکرد ۴۳ ساله دستگاه‌های فرهنگی در جنگ ترکیبی نشان‌دهنده آن است که نقاط موفقیت و قله‌های زیادی وجود دارد اما در عین حال به دلیل شرایط مدیریتی کشور عملکردهای ناموفقی نیز وجود داشته که همین موضوع باعث شده است که خسارت و تلفات فراوانی را شاهد باشیم.

استاندار اصفهان یکی از دلایل خسارت‌ها و آسیب‌های جامعه را کم‌توجهی برخی مسئولان دانست و گفت: در هیچ کشوری این حجم از رهاشدگی و بی‌سروسامانی در حوزه فضای مجازی وجود ندارد، در این راستا در بسیاری از کشورها برای رفتار و اظهارنظرهای نادرست عواقب قانونی پیش‌بینی شده است، در حالی که جامعه ما با رهاشدگی فضای مجازی روبه‌رو است و نیازمند اعمال قانون و فراهم کردن شرایط یک حکمرانی درست در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به آسیب‌های این حوزه برای جامعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن با ابزار نوین جنگ را فرماندهی می‌کند و با وجود همه این هجمه‌ها، در بسیاری از دانش‌ها و فناوری‌ها در جایگاه هفتم تا هشتم دنیا قرار داریم و از جایگاه واردکننده سیم‌خاردار به مرتبه‌ای رسیده‌ایم که دشمنان نگران فروش پهپادهای ایرانی و فرستادن ماهواره به فضا هستند.

مرتضوی افتتاح سه پروژه بزرگ در حوزه فناوری هسته‌ای را یکی از دستاوردهای بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: مسیری که انقلاب در دهه‌های گذشته گذرانده دارای قله‌های موفقیت بسیار بزرگی است که به درستی معرفی نشده است، بنابراین بسیاری از فرزندان ما که در حوادث اخیر به خیابان می‌آیند و دچار مشکلاتی می‌شوند از این مسیر طی شده و بزرگی دستاوردهای آن بی‌خبر هستند.

وی با اشاره به تلاش دامنه‌دار غرب برای تبدیل ارزش‌های جامعه به ضد ارزش ادامه داد: مسیر پرسنگلاخی پیش رو داریم و در برخی حوزه‌ها نیز دچار ناهماهنگی‌هایی هستیم اما نباید فراموش کنیم که در این زمینه اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است که در مناسبت‌های خاصی تجلی آن‌را می‌بینیم.

مرتضوی چابک‌سازی ستاد ساماندهی امور جوانان را ضروری دانست و افزود: مشابه رویکردی که در ستادهای عمرانی، امنیتی و اقتصادی وجود دارد را باید در ستاد جوانان نیز فراهم کرد به ویژه آن که آرزوهای ۲۰ سال گذشته محقق شده است و افراد با صلاحیتی در مصادر مسئولیت و تصمیم‌گیری فرهنگی شهر قرار گرفته‌اند.

وی واگذاری مسئولیت‌های فرهنگی به افراد دغدغه‌مند را یکی از راهکارهای حل مشکلات فرهنگی دانست و گفت: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد جوانان باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که خوراک مناسبی به جلسات ارائه شود تا اعضای ستاد درباره برنامه‌ریزی، اهداف و نحوه اجرا تصمیم‌گیری کنند، در حالی که هنوز کمیته‌های زیرمجموعه به شکل کامل فعال نشده‌اند و افراد مؤثر در حوزه فرهنگی به شکل جدی وارد عمل نمی‌شوند.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم پیشرفت کارایی ستاد امور جوانان ادامه داد: هنوز در ابتدای کار هستیم و با کمک فعالان فرهنگی تا یکی دو سال آینده تغییرات قابل توجهی در برنامه‌های حوزه فرهنگ ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب‌های رهاشدگی فضای مجازی در هشت سال گذشته تصریح کرد: دشمنان تلاش کردند افراد جامعه را از نظر هویتی برهنه کنند تا هرچه بخواهند به آنها بپوشانند، نباید فراموش کنیم که جنس کار در حوزه فرهنگ متفاوت بوده و با روح و جان انسان‌ها در ارتباط است.

مرتضوی فعال شدن کمیته‌های ستاد امور جوانان را ضروری دانست و یادآور شد: شوراهای فرهنگی وظیفه دارند درباره مشکلات و چالش‌ها برنامه‌سازی و تولید محتوا بیندیشند، باید اهداف و برنامه‌های مشخصی را در قالب سیاست‌ها تدوین کنیم و کار را به کانون‌های فرهنگی بسپاریم تا افراد در مسیر برگزاری این کنگره‌ها رشد کنند و به کمال برسند.

کد خبر 615673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.