زباله‌های خانگی خارج از نوبت، برچسب‌گذاری می‌شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح برچسب‌گذاری زباله‌های خانگی که خارج از نوبت بیرون از منزل قرار داده می‌شود، خبر داد و گفت: نصب این برچسب‌ها گویای آن است که شهرداری در زمان مقرر نسبت به جمع‌آوری پسماندهای خانگی اقدام کرده است.

امیرحسین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری زباله‌ها در شهر اصفهان که تا پیش از این طبق روزهای زوج و فرد تقویم انجام می‌شد از چهارم تیرماه سال جاری به روزهای زوج و فرد هفته (روزهای زوج شامل: شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و روزهای فرد شامل: یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه) تغییر کرد.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زباله‌ها بر اساس روزهای زوج و فرد هفته از طریق تبلیغات شهری به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است، افزود: دلیل اصلی اجرای این طرح آن بود که شهروندان گاهی روزها و تاریخ زوج و فرد تقویم را فراموش یا اشتباه می‌کردند و این موضوع منجر به تجمع زباله‌ها در معابر شهر می‌شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با اجرای این طرح به دنبال کم‌شدن شیرابه و استفاده از خشکاله هستیم که در مدت شش ماه باید این اقدام صورت بگیرد و با آموزش چهره به چهره و فرهنگ‌سازی شهروندان را ملزم به گذاشتن زباله‌ها در تاریخ‌های معین کنیم تا دیگر شاهد قرار دادن آن‌ها در روز جمعه بیرون از منازل نباشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از قانون، جریمه و برخورد با افرادی که خارج از زمان مقرر زباله‌ها را خارج از منزل قرار می‌دهند، لحاظ خواهد شد، اظهار کرد: روی کیسه زباله‌هایی که خارج از زمان مقرر و برخلاف روزهای زوج و فرد هفته بیرون از منازل قرار داده شود، برچسبی مبنی بر اینکه «زباله خارج از نوبت جمع‌آوری نمی‌شود» نصب می‌شود.

خسروی ادامه داد: نصب برچسب روی کیسه زباله‌ها گویای آن است که شهرداری در زمان مقرر وظیفه خود مبنی بر جمع‌آوری پسماندهای خانگی را انجام داده است و این کیسه‌ها خارج از نوبت، بیرون از منازل قرار داده شده است و از سوی دیگر، شهروندان متوجه می‌شود که زباله‌ها خارج از نوبت، جمع‌آوری نمی‌شود و نسبت به رعایت زمان قراردادن زباله در زمان مقرر دقت خواهند کرد.

پسماندهای خانگی خارج از نوبت برچسب‌گذاری می‌شود

کد خبر 615628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.