ضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز در شهرداری سمنان

دبیر قرارگاه ترویجی‌فرهنگی شهرداری سمنان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح ادارات، سازمان‌ها و مناطق شهرداری ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یزدانیان امروز_ یکشنبه هشتم آبان‌ماه_ در نشست کارگروه اقامه نماز شهرداری سمنان، اظهار کرد: انسان باید در برابر نعمت‌های خدا شاکر باشد و جلوه این تقدیر و تشکر، نماز است. نماز آثار تربیتی، اجتماعی و فرهنگی دارد و نماد حضور خداوند در قلب انسان‌ها است، همچنین انسان را از گناه بازمی‌دارد و نظم و انضباط را به انسان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حکمرانی نظام اسلامی اهتمام مسئولان به اقامه نماز است، افزود: در کشور و نظام اسلامی ما با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری، مسئولان و مدیران شاهد حرکت در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز هستیم.

دبیر قرارگاه ترویجی فرهنگی شهرداری سمنان و رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری با تاکید بر اینکه تأثیر مثبت اجتماعی نماز بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مسئولان و شهروندان باید به این رکن مهم عبادی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بی‌توجهی به نماز و رویکردهای اسلامی نشأت می‌گیرد و توجه به نماز، انسان را از بسیاری مخاطرات درامان نگه می‌دارد.

یزدانیان با تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح ادارت و سازمان‌ها و مناطق شهرداری سمنان و فضاسازی مناسب برای نمازخانه‌ها، تاکید کرد: کوتاه شدن زمان برگزاری نماز در ادارات موجب جلوگیری از نارضایتی شهروندان می‌شود و این موضوع در شهرداری سمنان رعایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نماز اول وقت موجب ارتقای معنویت کارکنان می‌شود، گفت: برگزاری نماز جماعت در ادارات عامل تقویت وجدان کاری، وحدت و همدلی و صمیمیت میان آن‌ها می‌شود و باید از این فرصت در راستای خدمت بیشتر به شهروندان استفاده شود.

به گزارش ایمنا، چهارمین نشست کارگروه اقامه نماز شهرداری سمنان با حضور امامان جماعت مناطق و سازمان‌های شهرداری و رابطان کمیته‌های کارگروه اقامه نماز در محل سالن شهید بابایی برگزار شد. در پایان این جلسه مواردی جهت اجرا به تصویب اعضای حاضر در نشست رسید.

کد خبر 615621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.