پرداخت ۶۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در نیمه نخست امسال

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت ۶۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به ۴۸۶ هزار و ۳۹۹ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، ۶۶۹ هزار میلیارد ریال وام ازدواج و بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

وی درباره آخرین آمار پرداختی‌های وام ازدواج، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، تعداد کل ثبت‌نام کنندگان این وام ۹۷۷ هزار و ۷۱ نفر بود که از این تعداد به ۴۸۶ هزار و ۳۹۹ نفر وام ازدواج پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: تعداد پرداختی‌های وام ازدواج در نیمه نخست امسال و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه وضعیت متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج در ستادهای ساماندهی امور جوانان به طور مداوم پیگیری و رصد می‌شود.

متقی فر درباره پرداختی‌های وام فرزندآوری نیز گفت: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۱ نفر برای دریافت وام فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند که از این بین تنها ۳۸۳ هزار و ۳۷۷ فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است.

به گفته وی، تعداد در صف ماندگان دریافت وام فرزندآوری (کسانی که مدارک را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند) نیز زیاد است و در مدت یاد شده ۳۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری مانده‌اند که با وجود تکمیل فرایند نام نویسی و مدارک، همچنان وام فرزندآوری را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایمنا، بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ هیأت دولت، وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد تعیین شده است و مبلغ وام فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است.

کد خبر 615547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.