شهرداری  پدافند غیرعامل را تقویت کند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل وظیفه‌ای همگانی در جامعه است، گفت: لازم است شهرداری یزد پدافند غیرعامل را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _شنبه هفتم آبان‌ماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: مسئولان به گونه‌ای اقدام کنند که اعتمادسازی در میان مردم به‌ویژه جوانان نسبت به خدمات و دستاوردهای انقلاب افزایش یابد و این مهم با عملکرد خوب مسئولان و همچنین اطلاع‌رسانی درست از این فعالیت‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به روز پدافند غیرعامل، افزود: پدافند غیرعامل، پدافندی است که تمام مردم، نهادها، نیروها و صنایع در راستای آن نقش دارند و باید آستانه مقاومت ملی و تقویت مؤلفه‌های مقاومت در برابر تهدیدات افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: اگر تهدید یا بحرانی در کشور رخ داد مردم یا ارگان‌ها باید بتوانند دفاع لازم را انجام دهند و برای این موضوع فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در جامعه اهمیت بسیار بالایی دارد که منجر به کاهش آسیب‌پذیری کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: با پدافند غیرعامل، چرخه دفاعی کشور تکمیل می‌شود و به همین دلیل است که همه باید نسبت به این موضوع خود را آماده کنند و شهرداری‌ها هم باید در مقابل بحران‌ها و تهدیدات، پدافند غیرعامل خود را تقویت کنند.

سیفی ادامه داد: گاهی این بحران‌ها ممکن است طبیعی باشد اما برخی اوقات بحران‌های غیرطبیعی شهرها را تهدید می‌کند و به همین دلیل باید در هر دو موضوع توجه لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، گفت: این روز یکی از مناسبت‌های بسیار مهمی است که ما در تقویم خود داریم و باید برنامه‌های متناسب با این ایام در تمام کشور برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: کشور ما مملو از نوجوانان و دانش‌آموزانی است که همچون شهید فهمیده دل در گرو نظام و انقلاب دارند و با روشنگری و بصیرت، جلوی تهاجم دشمن ایستادگی می‌کنند.

کد خبر 615538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.