افزایش زیست‌پذیری شهر رویکرد شورای ششم اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: سیاست‌های شورای ششم شهر در مسیر افزایش زیست‌پذیری این شهر قرار گرفته است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیست‌پذیری در شهرها مؤلفه‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های مدیریت شهری در سطح کلان، رفاه اجتماعی مناسب، کاهش سطح آلودگی هوا، آب و خاک و امکان تأمین مسکن مقرون به صرفه اشاره کرد.

وی ادامه داد: احصای تمام این موارد در حیطه اختیارات و مأموریت‌های مدیریت شهری قرار ندارد، اما شورای اسلامی در حیطه وظایف خود به این مؤلفه‌ها خواهد پرداخت، رویکرد شورای ششم شهر اراک ایجاد شهری زیست‌پذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: درآمدهای شهرداری که مالیات بر ارزش افزوده، سهم شهرداری از عوارض آلایندگی صنایع و عوارض ساختمان‌ها را در بر می‌گیرد که شورای اسلامی شهر سند بودجه شهر را در راستای هزینه‌کرد این درآمدها برای زیست‌پذیری بیشتر در شهر تدوین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح، گسترش فضای سبز و ادامه مسیرهای دوچرخه‌سواری از جمله پروژه‌هایی است که در این راستا می‌توان به اشاره کرد که با بضاعت موجود در شهرداری و با نظر کارشناسان در راستای کاهش آلودگی هوا که یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر صنعتی اراک به‌شمار می‌رود، به اجرا رسیده است.

میرنظامی ادامه داد: جذب و نگهداشت سرمایه از دیگر مؤلفه‌های شهر زیست‌پذیر است که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک به همین منظور برگزار شد و در هفته اراک نیز نزدیک به ۱۳ پروژه به افتتاح رسیده است که همه در جهت توسعه زیرساخت‌های رفاهی شهر بوده‌اند.

کد خبر 615426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.