در دوره‌ «خبرنگاری کوله‌پشتی» چه گذشت؟

با مشارکت خبرگزاری ایمنا و آکادمی اصفهان زیبا دوره‌ «خبرنگاری کوله‌پشتی» به پایان رسید و قرار است دانش‌آموختگان پس از پایان یافتن دوره‌ کارآموزی در فضاهای مطبوعاتی مورد تعامل با دوره به حرفه خبرنگاری مشغول شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها با مشارکت خبرگزاری ایمنا و آکادمی اصفهان زیبا و دوره «خبرنگاری کوله‌پشتی» با برگزاری اختتامیه‌ای در محل خانه مشروطیت به کار خود پایان داد. قرار است دانش‌آموختگان پس از دوره کارآموزی در فضاهای مطبوعاتی مورد تعامل با دوره، به حرفه خبرنگاری مشغول شوند.

در دوره‌ی «خبرنگاری کوله‌پشتی ایمنا» چه گذشت؟

حجت‌الاسلام جواد جلوانی، مدیر دوره خبرنگاری کوله‌پشتی بابیان اینکه خبرنگاری یکی از پرچالش‌ترین شغل‌ها در عصر ارتباطات است، اظهار کرد: امروزه خبرنگار می‌تواند با قدرت قلم خود ایجاد جریان و گفتمان‌سازی کند و اتفاقات شگفتی را خلق کند، اما با وجود تمام بی‌توجهی‌های مادی و معنوی به ارزش واقعی خبرنگاری، عده قابل‌توجهی از علاقه‌مندان، این رشته را در دانشگاه‌ها و دوره‌های آزاد پیگیری می‌کنند.

وی جامع بودن یک خبرنگار در حوزه‌های مهارتی را، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و ادامه داد: خبرنگار در صحنه حضور دارد، عکاسی و فیلم‌برداری می‌کند، فیلم‌ها و عکس‌ها را ویرایش و به همراه تنظیم خبر، آن را در محیط‌های عمومی و تخصصی خود منتشر می‌کند؛ از این‌رو لازم است که یک خبرنگار در کوله مهارتی خود از هر مهارت بخش قابل قبولی را حمل کند.

مدیر دوره خبرنگاری کوله‌پشتی تصریح کرد: این دوره آموزشی در قالب ۲۰ جلسه سه‌ساعته در مجتمع مطبوعاتی شهرداری اصفهان به پایان رسید. در این دوره به بیش از ۴۰ نفر از علاقه‌مندان حوزه خبر، مهم‌ترین مهارت‌های خبرنگاری تدریس شد.

در دوره‌ی «خبرنگاری کوله‌پشتی ایمنا» چه گذشت؟

وی اضافه کرد: مهارت‌های تدریس شده در دوره شامل خبرنویسی، سبک‌های خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه تلفنی، مصاحبه تفصیلی، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر، آموزش نرم‌افزار کاربردی اینشات و آموزش عکاسی بوده است، همچنین در کارگاه‌های مجزا به‌صورت تفصیلی تجربه‌نوردی خبرنگاری و تمرین خبرنویسی انجام شده است.

حجت‌الاسلام جلوانی با بیان اینکه در این دوره ازا ستادان باتجربه و پرسابقه حوزه خبر و خبرنگاری استان اصفهان استفاده شده است، اظهار کرد: سعی شده است تا از خبرنگارها و استادان پرتوان و با تجربه استان اصفهان بهره برده شود؛ این دوره با ارائه افرادی مانند علیرضا صلواتی، مهری مصور، یونس شادلو و دیگر خبرنگاران، به دوره‌ای کاربردی و جامع تبدیل شده است.

وی گفت: برای کوله‌پشتی، دوره‌کارآموزی کاملی برنامه‌ریزی شده است و با به پایان رسیدن همه سرفصل‌های آموزشی، اعضا باید مرحله کارآموزی خود را سپری کنند. دوره کارآموزی فراگیران در مدت دو ماه در روزنامه اصفهان زیبا و خبرگزاری ایمنا انجام می‌گیرد که در نهایت موجب به‌کارگیری خبرنگاران در خبرگزاری ایمنا یا روزنامه اصفهان زیبا خواهد شد.

در دوره‌ی «خبرنگاری کوله‌پشتی ایمنا» چه گذشت؟

مدیر دوره خبرنگاری کوله‌پشتی تصریح کرد: چند سال بود که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و نبود امکان حضور علاقه‌مندان حرفه خبرنگاری، دوره‌ای از سوی آکادمی‌های آموزشی خبرنگاری در سطح شهر دیده نمی‌شد. حال با توجه به افول شیوع کرونا و کم شدن ممانعت‌های حضوری، روند رو به رشد این دوره‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دوره مذکور تنها دوره اصفهان زیبا نخواهد بود و با توجه به استقبال مخاطبان و نیازسنجی جامعه مطبوعاتی شهر اصفهان، دوره‌های مشابه دوره‌کوله‌پشتی یا دوره‌های تکمیلی در رشته‌های گوناگون مرتبط با خبرنگاری همچون عکاسی، مقاله‌نویسی، گزارش‌نویسی پیشرفته را برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، اعضای دوره با دیدار از مناطق مختلف موزه خانه مشروطه به‌خصوص قسمت مطبوعات، مدارک و اسناد باقی‌مانده از دوران مشروطه در اصفهان را بررسی کردند.

کد خبر 615421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.