لزوم ایجاد پارک مفاخر و مشاهیر در شهرکرد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: ایجاد پارک مفاخر و مشاهیر در شهرکرد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _شنبه هفتم آبان‌ماه_ در یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: استان عظمت و قدمت دیرینه‌ای به بلندای تاریخ دارد و بزرگانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، علمی، ادبی، هنری و دینی در این استان خوش درخشیدند که برخی از آن‌ها آسمانی شدند.

وی گفت: آثار فاخر خلق شده توسط این بزرگان موجب مباهات و فخر ما است و همیشه جاودان خواهند بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد ایجاد پارک مفاخر و مشاهیر در شهرکرد را ضروری دانست و تصریح کرد: ضلع شمالی پارک تهلیجان و ضلع جنوبی پارک ملت به عنوان پارک مشاهیر نام‌گذاری می‌شود.

مشکلات بنیاد ایران‌شناسی رفع شود

عباس قنبری، رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: این بنیاد در حال حاضر در ۱۷ استان کشور فعال و فعالیت در قلمرو فرهنگ و هنر هر منطقه ازجمله رسالت‌های آن است.

وی با بیان اینکه یک نقشه راه برای این بنیاد تهیه شده است، افزود: تاکنون بانک اطلاعاتی از مشاهیر و مفاخر، اسناد تاریخی، مدیران استان، نویسندگان، مراکز آموزشی، فرهنگی و گویش و زبان تهیه شده است.

رئیس بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: یکی از مشکلات این بنیاد نداشتن ساختمان مستقل است و در حال حاضر در دانشگاه شهرکرد و مجتمع مهر میرآباد مستقر شده است.

وی افزود: از ۴۴ شهردار استان درخواست شده است که اطلاعات فرهنگی و هنری و تاریخی خود را در اختیار این بنیاد قرار دهند که تعدادی از آن‌ها همکاری لازم را به عمل آوردند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مساجد استان با قدمت ۷۰ سال شناسایی و کار پژوهشی انجام شده است، تصریح کرد: بسیاری از مردم شهرکرد تاکنون بافت قدیم شهرکرد را ندیده‌اند و باید بتوانیم استان و مرکز استان را به تمام کشور معرفی کنیم.

کد خبر 615394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.