راهکار حل مشکلات حوزه صنعت و معدن استیضاح وزیر نیست

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه استیضاح یا جابه‌جا کردن وزیر نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت، ‌گفت: یکی از آسیب‌های وزارت صمت تغییر مداوم وزیر طی سال‌های گذشته بوده است که یکپارچگی، ‌انسجام و اقتدار مدیریتی وزارتخانه را از آن گرفته و برنامه‌ریزی برای مدیریت آن را سست کرده است.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص استیضاح فاطمی‌امین اظهار کرد: وزارت صمت اشکالاتی دارد اما راهکار حل آنها گفت‌وگو و کمک به وزیر صمت است نه استیضاح، در این راستا مطلوب است نمایندگان به جای تغییر وزیر دیدگاه‌های خود را مطرح و کمک کنند تا اشکالات این دستگاه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه استیضاح یا جابه‌جا کردن وزیر نتیجه قابل قبول و مناسبی نخواهد داشت، افزود: صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه بزرگ است و یکی از آسیب‌های سال‌های گذشته آن تغییر مداوم وزیر بوده که یکپارچگی، انسجام و اقتدار مدیریتی وزارتخانه را از آن گرفته و برنامه‌ریزی برای مدیریت این وزارتخانه را سست کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات این وزارتخانه را نیازمند چاره‌اندیشی اساسی دانست و گفت: به‌طور قطع گزینه بعدی برای وزارت صمت نیز شق‌القمر نخواهد کرد؛ از افرادی که برای قرار گرفتن در این جایگاه مطرح می‌شوند، بی‌اطلاع نیستیم، بنابراین به نظر می‌رسد که اگر وزیر کنونی برای رفع ایرادات و اشکالات کنونی کمک کند، بهتر به سرانجام و سرمنزل مقصود می‌رسیم تا اینکه وزیر استیضاح شود.

وی درباره مشکلات وزارت صمت خاطرنشان کرد: مانند بسیاری از کارهای دنیا، مشکلات این وزارتخانه نیز تدریجی ایجاد شده است از جمله صنعت خودرو یا حوزه معادن و صنایع دیگر به تازگی ایجاد نشده بلکه ده‌ها سال است که این صنعت شکل گرفته است و با مشکلات کنونی دست و پنجه نرم می‌کند.

میرزایی با اشاره به ادامه مشکلات حوزه صنایع و معادن گفت: ایرادی که به وزیر کنونی می‌توان وارد دانست این است که چرا برخی افراد مسبب وضعیت کنونی را عزل نکرد؟، اگر این افراد عزل شده بودند و مسئولان کارآمدتری انتخاب شده بودند اوضاع بهبود یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه یک وزارتخانه را وزیر به تنهایی اداره نمی‌کند، اظهار کرد: مدیران استانی و معاونان سازمان‌های مختلف باید در حل مشکلات صمت نقش داشته باشند، آنها با کمک به فاطمی‌امین در چابک‌سازی وزارتخانه می‌توانند نقش مؤثری در حل مشکلات داشته باشند.

کد خبر 615385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.