شکست پروژه «ویران‌سازی»

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شکست پروژه «ویران‌سازی»» نوشت: وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران عصر روز گذشته پیرامون اغتشاشات اخیر در کشور و مداخلات رژیم آمریکا در آن بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

در این بیانیه تبیینی با عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و شهدای امنیت کشور و دعای متضرعانه در محضر خدای سبحان برای علّو درجات آن شهدا و صبر و اجر برای بازماندگان داغدار آنها و با تأکید بر پیگیری اطلاعاتی همه‌جانبه، دقیق و با تمام توان تا کشف و مجازات کلیّه عوامل این جنایت وحشیانه و حامیان آنها، در هر زمان و هر مکان که باشند، آمده است: در مورد ابعادی از اغتشاشات اخیر، پیش از این و طی بیانیه تبیینی مورخ هشتم مهرماه، اطلاعات و توضیحاتی ارائه شد. اینک با حصول اطلاعات متقن و جدید، همچنین با رفع محذورهای حفاظتی و امنیتی از بخش دیگری از اطلاعات موجود، توضیحات بیشتری را به آگاهی مردم سربلند ایران اسلامی می‌رساند و در این راستا، پیشاپیش توضیح سه نکته را ضروری می‌داند:

نخست) در بیانیه حاضر، اتقان داده‌ها و مستند بودن آن‌ها مورد تأکید ویژه‌ای بوده است. بنابراین نهایت تلاش به کار رفته تا اطلاعات حاصله از روش‌های مختلف اطلاعاتی در اینجا عرضه شوند.

دوم) بر اساس اطلاعات موجود، محرز شده است که زمینه‌سازی، مقدمه‌چینی و نیز بخش مهمی از عملیات اجرایی آشوب‌های اخیر توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌ای طراحی و به‌واسطه برخی گروه‌ها و شبکه‌های مرتبط با آنها به روش‌های مختلف درون کشور پیاده‌سازی شده است؛ از سوی دیگر واقعیت مهم دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این سرویس‌ها در عملیات اخیر خود تلاش کرده‌اند از بسترها و زمینه‌های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه سوءاستفاده کرده و حتی‌المقدور پروژه‌های اطلاعاتی خود را بر سوءاستفاده از این بسترها و زمینه‌ها استوار سازند.

سوم) رصدهای دقیق و مستمر اطلاعاتی در بیش از یک‌سال گذشته، همچنین مستندات موجود از مقطع اغتشاشات اخیر و نیز اطلاعات به‌دست آمده از سناریوهای دشمن برای مقطع پسابحران، مصادیق فراوان و استنادات غیرقابل انکاری از نقش‌آفرینی همه‌جانبه رژیم تروریستی آمریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله مذکور دارد. بنابراین تمرکز مبنایی بیانیه حاضر بر نقش رژیم مافیایی آمریکا، هم‌پیمانان و پیاده نظام‌شان در اغتشاشات اخیر کشور، در سه مقطع پیش، حین و پساآشوب‌های کشورمان می‌باشد.

شکست پروژه «ویران‌سازی»

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران و «آرتین» ها ایستاده‌اند» نوشت: ایران و آرتین ایستاده‌اند، آرتین برای ایران و ایران برای آرتین.

مردم ایران دیروز هم پای ایران و هم پای آینده «آرتین» ها ایستادند و به خیابان آمدند.

زنان باحجاب و مؤمنه اگر به خیابان بیایند، برای حفظ دین و ایمان خود می‌آیند، نه برای از هم پاشیدن وطن خود. پیوند تروریسم داعشی و تروریسم رسانه‌ای، دیروز دوباره ملت ایران را در باورهایشان و در حفظ تمامیت ارضی خاک وطن‌شان متحد کرد.

دیروز همه زنان مؤمنه، مادران آرتین شدند و همه آینده او را آینده بچه‌های خود دانستند. ما با شهادت، آرمان‌هایمان را حفظ می‌کنیم و زنده نگه می‌داریم.

حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ شیراز پس از آن اتفاق افتاد که طی ۴۰ روز گذشته عده‌ای از اغتشاشگران با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و هدایت تروریست‌های رسانه‌ای مستقر در لندن، درگذشت یک خانم هموطن را بهانه آشوب و خرابکاری کردند و با ایجاد خسارات فراوان به اموال عمومی و مردم و شهادت تعدادی از حافظان امنیت، بخش‌هایی از کشور را به عرصه اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی خود کردند. اگرچه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، با مسامحه کوشیدند معترضان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند، لیکن این خویشتنداری‌ها باعث شد ضد انقلاب با سوء‌استفاده از این فضا، جنایت دیگری با حمله مسلحانه به نمازگزاران و زائران مردم بیگناه شیراز رقم بزند.

اما حضور مردم در میادین و خیابان‌های مراکز استان‌ها و شهرهای سراسر کشور و شعارهای آن‌ها پایانی بر هرگونه مسامحه با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی بود.

همزمان با سراسر کشور، مردم تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن‌موسی (ع) انزجار و تنفر خود را از دشمنان ایران اسلامی نشان دادند. در این راهپیمایی که رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری نیز حضور داشتند، مردم تهران شعارهایی با مضمون «الله اکبر، یاحسین، لا الله الا الله، یا زهرا، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین، مرگ بر آمریکا، آشوبگر داعشی پیوندتان مبارک، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، سپاه انقلابی انتقام انتقام» سر دادند. تشییع شهید حافظ امنیت و نخبه علمی کشور در ابتدای این مراسم، پیکر شهیدان سرگرد پاسدار امیر کمندی و سید فرید معصومی تشییع شد.

شهید امیر کمندی چند شب پیش در غرب تهران در جریان اغتشاشات و درگیری میان آشوبگران و نیروهای حافظ امنیت به درجه شهادت نائل شد.

همچنین شهید سید فریدالدین معصومی از نخبه‌های علمی کشورمان که برای مأموریت به شیراز سفر کرده بود و پس از اتمام مأموریت به زیارت حرم شاهچراغ (ع) مشرف شده بود در جریان حمله تروریستی به شهادت رسید.

معصومی نقش اثرگذاری در تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های برق و انرژی در کشور داشت و برای پیگیری ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شیراز سفر کرده بود.

در تجمع تهران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی طی روزهای اخیر مورد هجمه وحشیانه دشمنان و در معرض جنگ ترکیبی زخم خوردگان از نظام اسلامی قرار گرفته است.

حمله به نوامیس مردم، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، به شهادت رساندن حافظان امنیت و بی حرمتی به ساحت مقدس کلام الله مجید و هتک حرمت مساجد و اماکن و مشاهد شریفه گوشه‌ای از اقدامات پلیدی است که از سر استیصال، توسط مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل صورت گرفته و بی‌گمان هریک از اینها، گناه نابخشودنی است که قطعاً توسط مردم غیرتمند و جوانان برومند کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گناه عظیم و اقدام پلید حمله به بارگاه ملکوتی و قدسی حضرت احمد بن‌موسی (ع) و جنایت هولناک به شهادت رساندن جمعی از زائران مظلوم این حرم مطهر نزد هر انسان آزاده محکوم و ننگ ابدی را برای عاملان و زمینه‌سازان این اقدام تروریستی در پی خواهد داشت.

شکست پروژه «ویران‌سازی»

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نگرانی عمیق پشت سدهای کم‌عمق» نوشت: بحران آب و خشکسالی، آن‌قدر عمیق و ترسناک است که هرچه از آن بگوییم و درباره تبعاتش هشدار دهیم، باز هم کم است؛ بحرانی که نشانه‌های فراوانی دارد از جمله، کاهش ۳۰ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در مهرماه‌های پنج سال اخیر.

چند روز قبل سخنگوی صنعت آب، گزارش میزان ورودی مخازن آب سدهای کشور در مهرماه امسال را اعلام کرد.

مهرماه از آن جهت مهم است که با آمدنش، هم پاییز از راه می‌رسد و هم سال آبی جدید شروع می‌شود.

آمدن مهر، امیدها به افزایش بارندگی و عبور از روزهای خشک بهار و تابستان را هم بیشتر می‌کند؛ اما افسوس که پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و سال جدید آبی در کشور ما، شروعی ناامیدکننده داشت و یک نتیجه‌اش این‌که، به گفته فیروز قاسم‌زاده: «میزان ورودی مخازن سدهای کشور در مهرماه امسال ۸۸۰ میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد و نسبت به پنج سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.»

دلیل اصلی این اتفاق، کاهش بارندگی‌ها بوده و گزارش‌های وزارت نیرو هم بیانگر آن است که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تاکنون، میزان بارندگی‌ها در کشور فقط سه میلی‌متر بوده است؛ ۴۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته و ۵۹ درصد کمتر از میانگین بلندمدت.

بماند که طبق پیش‌بینی‌ها، پاییز امسال تا ۵۰ درصد کم باران‌تر از پاییزهای گذشته خواهد بود و باید چشم امید به زمستان داشت.

درباره میزان پرشدگی سدها نیز یک نکته مهم وجود دارد.

هرچند با توجه به کاهش بارندگی طی شش‌ماه ابتدایی سال، همیشه ذخیره آب سدها در مهرماه در سطح حداقلی است، اما روند کاهش آن در سال جاری نگران‌کننده است. در طول پنج‌سال گذشته، میانگین پرشدگی سدهای کشور ۴۳ درصد بوده اما امسال ۶ درصد کاهش یافته و به ۳۷ درصد پرشدگی رسیده است.

طبیعی است که این روند، روی میزان خروجی آب از سدها هم مؤثر بوده و به همین دلیل از ابتدای مهرماه تاکنون (تا دوم آبان) میزان این خروجی حدود ۱۹۵۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

علی‌اکبر محرابیان این نکته را هم به خبرگزاری وزارت نیرو گفته است که: در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و در بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر، با مشکل تأمین آب روبه‌رو هستیم که با همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف، پاداش صرفه‌جویی و قطع موقت آب مشترکان بدمصرف، امیدواریم مصارف تنظیم شود و بتوانیم تأمین آب مردم را به نحو مطلوب انجام دهیم.

این شرایط وخیم منابع آبی، مدیریت ویژه‌ای می‌خواهد و آن‌طور که وزیر نیرو اعلام کرد، ساز و کارهایی برایش پیش‌بینی شده است: در شرایط موجود از مردم درخواست شده با وزارت نیرو همکاری کنند، چراکه آب پشت سدها متعلق به مردم است.

شکست پروژه «ویران‌سازی»

کد خبر 615373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.