لزوم همکاری سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی حریم منارجنبان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمارها، منارجنبان بیشترین تعداد بازدیدکننده را در میان آثار تاریخی این شهر داشته است، گفت: از دو سال پیش برای حریم این اثر تاریخی طرحی تعریف کرده‌ایم، اما سازمان میراث فرهنگی اصفهان تاکنون مجوز لازم را برای ساماندهی حریم منارجنبان صادر نکرده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، منارجنبان بیشترین تعداد بازدیدکننده را در میان آثار تاریخی داشته است و این موضوع، وظیفه شهرداری را در قبال این اثر تاریخی دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: یک فضای سبز در سمت غرب منارجنبان قرار دارد و فضای سمت شمال آن نیز آزادسازی شده است، اما به صورت خاکی رها شده و سال‌های زیادی است که این فضاها با همین شرایط باقی مانده است و وضعیت ناخوشایندی دارد، لذا برای احترام به آثار باستانی و بازدیدکنندگان این محوطه باید ساماندهی شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به جهت حساسیتی که درباره مجموعه تاریخی منارجنبان وجود دارد، باید هماهنگی‌هایی با اداره کل میراث فرهنگی انجام شود، از این‌رو جلساتی برگزار شده است و انتظار می‌رود مدیرکل این سازمان دستوری برای تسهیل شرایط صادر کند تا بتوانیم محوطه اطراف این اثر تاریخی را از این شکل خارج کنیم.

وی افزود: شهرداری منطقه ۹ دو سال است برای حریم منارجنبان طرحی تعریف کرده است، اما سازمان میراث فرهنگی به‌رغم دستور وزیر میراث فرهنگی، اجازه ساماندهی این حریم را نمی‌دهد.

قاضی‌عسگر ضمن درخواست از سازمان میراث فرهنگی برای تسهیل قوانین مدیریت شهر در راستای ساماندهی حریم منارجنبان، گفت: در آخرین مرحله از پیگیری، طرح مربوطه آماده شده است و در شورای سیاست‌گذاری شهرداری تصویب شده است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در محدوده حریم درجه یک منارجنبان اجازه احداث هیچ‌گونه بنایی را نمی‌دهد، اضافه کرد: به قوانین احترام می‌گذاریم، اما باید کنار درختان جدول‌گذاری و ساماندهی اصولی انجام شود که در این راستا منتظر تأیید نهایی این سازمان هستیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و با نهاد بالادستی هماهنگی کند تا هرچه زودتر تکلیف این محدوده مشخص شود.

کد خبر 615322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.