مک‌بوک‌های پرو آینده به چه نوع رم‌هایی مجهز خواهد شد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسل بعدی مک‌بوک‌های پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل به رم‌هایی با پهنای باند و سرعت بسیار زیاد مجهز خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل از رم‌های LPDRR5 سامسونگ بهره می‌برد و تراشه M1 Pro باعث می‌شود حداکثر پهنای باند حافظه این لپ‌تاپ‌ها به ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه برسد. علاوه بر این حداکثر پهنای باند رم مک‌بوک‌های پرو مجهز به تراشه M1 Max معادل ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه است.

این احتمال وجود دارد که پهنای باند رم LPDDR5X مدل‌های بعدی لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار اپل در مقایسه با مدل‌های کنونی این محصول تا ۳۳ درصد افزایش یابد. همچنین میزان مصرف انرژی این مدل‌ها حداکثر ۲۰ درصد از قبل بهبود خواهد یافت. بدین ترتیب، انتظار می‌رود پهنای باند حافظه مک‌بوک‌های پرو مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max به ۳۰۰ و ۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه برسد.

به نظر می‌رسد که مهمترین تغییر مک‌بوک‌های پرو بعدی اپل در مقایسه با مدل کنونی این لپ‌تاپ‌ها، استفاده از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max خواهد بود. این محصولات در ماه نوامبر به صورت رسمی معرفی خواهند شد، زیرا اپل در سال‌های اخیر معمولاً مدل‌های جدید مک‌بوک از جمله اولین مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و سه مدل از مک‌بوک‌های مجهز به سیستم-روی-چیپ M1 را در ماه نوامبر معرفی کرده است.

مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید و درگاه‌های اضافه از جمله MagSafe و HDMI و کارت‌خوان SD در اکتبر ۲۰۲۱ با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max معرفی شدند.

کد خبر 615272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.