هر ثانیه یک تهدید سایبری علیه ایران اتفاق می‌افتد

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه نباید کشورمان در برابر تهدیدها آسیب ببیند، گفت: تهدیدات سایبری امروز بزرگترین تهدید علیه ایران است که در صورت تحقق می تواند ایران را چون دیگر کشورهای جهان فلج کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار منصور سعد امروز _جمعه ششم آبان‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته پدافند غیر عامل اظهار کرد: حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر احمد بن موسی شیراز قطعاً لحظه‌ای وقفه در حرکت رو به پیشرفت نظام ایجاد نخواهد کرد و خون شهدا دامن دشمنان را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی بار دیگر ثابت کرد باید آگاهی، شناخت و احساس وظیفه آحاد ملت ایران نسبت به پدافند غیر عامل افزایش یابد تا کشور و نظام در سلامت باشند.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: کشور ایران به دلایل مختلفی چون موقعیت ژئوپلیتیک، حلقه وصل شرق و غرب دنیا، انبوه نعمت‌های خدادادی و منابع انرژی مهم، قدرت نفوذ انقلاب در جهان همواره مورد توجه دنیا خاصه مستکبران باشد و از این بابت تهدید دشمنان علیه ایران در طول تاریخ جاری بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران فصل مشترک همه افرادی است که در این مرز و بوم زندگی می‌کنند، گفت: بر این اساس در قبال کشور خود مسئول هستیم؛ در واقع مردم نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشند.

سعد با اشاره به اینکه ایران جزو چند کشور اول جهان از لحاظ حوادث طبیعی چون زلزله است، گفت: حوادث خطر آفرین انسان ساز که منشأ آنها دشمنان هستند مدنظر سازمان پدافند غیرعامل است که در این بین تهدیدات سایبری در رأس آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه نباید کشورمان در برابر تهدیدها آسیب ببیند، تصریح کرد: تهدیدات سایبری امروز بزرگترین تهدید علیه ایران است که در صورت تحقق می‌تواند کشور ایران را چون دیگر کشورهای جهان فلج کند.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: براساس آخرین آمارها، امروز در هر ثانیه یک حمله سایبری به ایران می‌شود که اغلب آنها خنثی می‌شود.

وی گفت: از گذشته تاکنون یک سرباز برای جنگیدن در برابر تهدیدات دشمنان هم به سلاح تهاجمی همچون شمشیر و هم سلاح دفاعی چون زره برای محافظت از اندام‌های حیاتی و حساس نیاز دارد.

سعد اظهار کرد: امروزه به شمشیر در دست سرباز «دفاع عامل» و به زره «پدافند غیرعامل» می‌گوئیم؛ نیروهای مسلح، انواع موشک‌ها، قدرت بی نظیر پهپادی، نیروهای دریایی و پدافند هوایی، شمشیر برنده این نظام و کشور در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه زره ایران همان پدافند غیرعامل در برابر دشمنان است که باید برای محافظت از کشور ایجاد شود، گفت: پدافند غیر عامل باید اقدامات و پیش‌بینی هایی داشته باشد تا سرمایه‌ها، دارایی‌ها، نقاط حساس و مراکز حیاتی ایران از حمله و تهدید دشمن مورد محافظت قرار گیرد.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: امروز برای محافظت و حراست از جان و مال مردم در کشور، قرارگاه‌های متعددی چون قرارگاه پرتویی، کالبدی، شیمیایی، زیستی و هسته‌ای زده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن مستحکم بایستیم.

وی گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت خوبی است که مردم را با فرهنگ پدافند غیرعامل آشنا سازیم.

کد خبر 615246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.