ایران رتبه اول شتاب علمی در دنیا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نانوتکنولوژی ایران جزو معدود کشورهای دارای جهش و حرف است، در زمینه طب و مهندسی پزشکی جزو ممتاز های دنیا هستیم و هدف گردشگری پزشکی قرار گرفتیم؛ این‌ها همگی اقدامات بسیار مهم اتفاق افتاده است و شتاب پیشرفت علمی ایران در دنیا، رتبه یک را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه _ در مراسم اختتامیه جشنواره تولید محتوای مهارتی، ضمن ابراز تأسف از حادثه تلخ در شیراز اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره تولید محتوای مهارتی، در واقع اختتامیه نیست؛ بلکه آغاز روندی خواهد بود که در سطح ملی و استانی حد بالاتری از آموزش و تربیت را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه مربی، عهده‌دار تربیت است، افزود: در ایام کرونا فرصت بی‌نظیری برای رشد و پیشرفت کشور در عرصه فناوری‌ها در کشور ایجاد و در همین زمان علی‌رغم همه‌گیری بیماری کرونا و وجود تحریم‌ها، اقدامات مهمی انجام و راه‌های دشواری طی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه افراد حاضر در این جلسه در زمره بسترسازان این روند بودند و عده‌ای دیگر کار و تلاش کردند و نتیجه تلاش آنها، ثمر داده و مورد تمجید قرار می‌گیرند. کشور ایران در زمینه‌های مختلف جهانی سرآمد است و این سرآمد و پیشرفته بودن، لازم دارد که حد بیشتری از کار و تلاش صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اکنون در زمینه هوافضا اعم از پرتاب ماهواره‌ها، موشک‌ها و ماهواره‌برها، ایران در سطح بین‌المللی جزو کشورهای ممتازی است که قدرت دفاعی آن سبب شده دشمنان از مرزهای آن خود را دورتر ببرند. آمریکایی‌ها دیگر در خلیج فارس ناو هواپیمابر ندارند؛ در حالی که همیشه ناو هواپیمابر آنها در این منطقه تهدید محسوب می‌شد و اکنون به دریای سرخ منتقل شده‌اند؛ چراکه کشور می‌تواند از طریق پهپادها یا نقطه‌زنی‌های موشکی، این تهدید را برطرف کند.

مقتدایی گفت: اکنون جنگ بین‌المللی رسانه‌ای بر ضد ایران در خارج از کشور راه انداخته شده است و محتواهایی که تولید می‌کنند به گونه‌ای وانمود می‌شود که جلسات برگزار شده در کمال آرامش، امکان ندارد در این کشور وجود داشته باشد و این همان احساس ناامنی است. یک پروژه عظیمی را دنبال می‌کنند و بخشی از آن به محتواهایی باز می‌گردد که می‌خواهد با آنها تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: بخشی از محتواها ممکن است اثر بر افکار عمومی بگذارد و بخشی دیگر ممکن است برنامه نویسی‌ هایی باشد که از طریق آن برنامه و محتوای لایه‌گذاری شده اقدامی انجام می‌دهد. خود دشمنان اعلام کردند در حوزه تولید محتوا بازی‌هایی که در فضای غیرواقعی ایجاد می‌کنیم و نوع چینش افکار بین‌المللی برای نوجوانان و کودکان، این قرن را به قرنی صددرصد آمریکایی یا غربی تبدیل خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان اعلام کردند همگان باید برده‌داری را به شکل قدرت نرم بپذیرند و باید کاری کنیم که در فضایی که مجازی محسوب می‌شود، با ریل‌گذاری ما حرکت کنند، تاکید کرد: دانشمندان و متخصصان پای در مسیری گذاشته‌اند که برای ایران عزیز، سربلندی، توفیق و پیشرفت بیشتر ایجاد کنند.

وی افزود: در نانوتکنولوژی ایران جزو معدود کشورهای دارای جهش و حرف است، در زمینه طب و مهندسی پزشکی جزو ممتازهای دنیا هستیم و هدف گردشگری پزشکی قرار گرفتیم؛ این‌ها همگی اقدامات بسیار مهم اتفاق افتاده است و شتاب پیشرفت علمی ایران در دنیا، رتبه یک را دارد.

مقتدایی اضافه کرد: در تنگنای تحریم‌ها اقتصاد ایران که براساس اعلام مجامع بین‌المللی دارای رتبه ۲۴ بود به رتبه ۱۸ رسید و حدود دو ماه پیش طبق گزارش ارائه شده، مجامع بین‌المللی وجود جهش در اقتصاد ایران را مطرح و رتبه آن را ۱۴ اعلام کردند. اقتصاد ما در رتبه چهاردهم قرار دارد و این درحالی است که بدهی خارجی ایران تنها هشت میلیارد دلار است و تنها هفت میلیارد دلار از کره طلبکار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ده‌ها میلیارد تا حدود بیش از ۵۰ میلیارد پولی در خارج از کشور برآورد شده که به محض برداشته شدن تحریم‌ها نقل و انتقال می‌شود. نگرانی و وحشت آمریکایی‌ها که با برجام اینگونه رفتار می‌کنند مبنی بر این است که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران ۵۰ میلیارد دلار پول برای نقل و انتقال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل پولی که ما در مرحله اول برجام امضا کردیم، چهار میلیارد دلار بود، گفت: کاری که آیت الله رئیسی در انتقال نگاه از غرب به سمت آسیا پیش برده، در کشور تحول ایجاد می‌کند. چینی‌ها اعلام کردند ۹۰۰ میلیارد دلار در پروژه کمربند راه وارد خواهند کرد و ایران با آنها قرار داد می‌بندد؛ این پول‌ها قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: زمینه سازی و بسترسازی‌هایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند داشته باشد، در چنین موقعیت‌هایی خود را نشان می‌دهد و در آینده شاهد خیز بلد توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. ارتباط ما با قدرت‌های منطقه‌ای مانند هند، چین و روسیه ابعاد خاص خود را دارد، اما غربی‌ها دائماً تلاش می‌کنند کشور ما را از همکاری بین‌المللی بترسانند که این وحشت آنها است.

مقتدایی با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری آزاد، مستقل و دارای اقتدار، روابط خود را بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد: فضای موجود در کشور اقتضا می‌کند که جریان تولید محتوا صد برابر و هزار برابر ترویج و توسعه شد. تولید محتوا پراهمیت و برای حال و آینده کشور تأثیرگذار است و خدمات عزیزان در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دارای ارزش است.

کد خبر 615124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.