رفع آبگرفتگی معابر بحرانی شهر زنجان/آشفته‌بازار زیباسازی در خرم‌آباد

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بررسی مشکلات ۵۳۲ نفر از شهروندان قرچکی»، «جلسات ملاقات مردمی روند خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کند»، «نصب چراغ دکوراتیو و المان نوری در خیابان آبشار»، «آشفته‌بازار زیباسازی در خرم‌آباد»، «تاب‌آوری اردبیل در برابر سیلاب»، «توسعه فضای سبز در دستورکار شهرداری / ضرورت راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن»، «آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست»، «گلایه ساکنان صادقیه نسبت به دفن غیراصولی زباله‌ها+ پاسخ شهردار»، «ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز شهر»، «رفع آبگرفتگی معابر بحرانی شهر زنجان در اولویت قرار گرفت» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

بررسی مشکلات ۵۳۲ نفر از شهروندان قرچکی

عبدالرضا خاکباز، مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری قرچک از بررسی مشکلات ۵۳۲ نفر از شهروندان در جلسات ملاقات مردمی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: درخواست‌های شهروندان در جلسات ملاقات مردمی به‌صورت ویژه توسط شهردار بررسی و به واحدهای مربوطه ارجاع داده می‌شود و بازرسی اگر موردی خاصی در این خصوص باشد رسیدگی می‌کند، از ابتدای سال جاری تاکنون، طی ۲۰ جلسه رسمی ملاقات مردمی در روزهای سه‌شنبه، فرودین‌ماه مشکلات ۳۷ نفر، اردیبهشت‌ماه ۸۰ نفر، خردادماه ۱۵۹ نفر، تیرماه ۶۷ نفر، مردادماه ۵۶ نفر و شهریورماه ۱۳۳ نفر جهت تکریم ارباب‌رجوع بررسی و رفع شد و طی شش ماه نخست سال ۵۳۲ نفر در این ملاقات‌ها شرکت کردند.

جلسات ملاقات مردمی روند خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کند

محسن احمدی، شهردار شاهرود هدف از برگزاری ملاقات‌های مردمی را رسیدگی به مسائل شهروندان و مراجعه‌کنندگان دانست.

وی با بیان اینکه پاسخگویی مسئولانه، حل مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع اولویت کاری مسئولان است، ادامه داد: شهروندان در مسیر فعالیت خود و برای احقاق حقوقشان با موانعی مواجه هستند که با حضور مسئولان مشکلات آنان بررسی و دستورات لازم صادر می‌شود.

نصب چراغ دکوراتیو و المان نوری در خیابان آبشار

نعمت یاورپور، شهردار لوندویل گفت: ۵۰ عدد چراغ دکوراتیو در خیابان آبشار نصب شده است، ۵۰ عدد المان نوری نیز خریداری شده و هفته جاری در این خیابان نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: خیابان آبشار لوندویل محل عبور بسیاری از گردشگران برای دیدن مرتفع‌ترین آبشار ۱۰۵ متری ایران (لاتون) است؛ بنابراین مدیریت شهری برای زیباسازی و تقویت روشنایی این خیابان ۵۰ عدد پایه چراغ دکوراتیو ۶ متری خریداری و نصب کرده است.

آشفته‌بازار زیباسازی در خرم‌آباد

«آشفته‌بازار زیباسازی در خرم‌آباد» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی بناهای شهری است که بر سیما و منظر شهر اثرگذاری زیادی دارد. برندسازی در حوزه نما موجب رونق گردشگری شهر می‌شود و امروزه بسیاری از شهرهای جهان به واسطه تفاوت در طراحی نمای بناهای شهری شناخته می‌شود و سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

خرم‌آباد ازجمله شهرهایی است که همانند دیگر شهرهای ایران آشفتگی در نماهای شهری را تجربه می‌کند، به نحوی که فضاهای شهری تحت تأثیر گرفته است و تصویری مشخص از این شهر در ذهن مخاطب ایجاد نمی‌شود، نبود نظارت و اجرا نشدن قوانین در شهر خرم‌آباد موجب شده است تا نمای ساختمان‌ها طراحی اصولی نداشته باشد و تصویری که از فضاهای شهری در ذهن شهروندان و مسافران شکل می‌گیرد، مخدوش، نازیبا و بی‌نظم باشد.

سلیمان میرزاپور، کارشناس برنامه‌ریزی شهری اظهار کرد: طبق قوانین ضوابط مشخصی در زمینه نما تعریف شده است که شهرداری می‌تواند براساس آن کیفیت و نوع نما را تعیین کند، اما این فرآیند انجام نمی‌شود.

وی افزود: در قالب طرح‌های تفصیلی یک سری ضوابط تدوین شده که بر عناصر مرتبط با نما اثرگذار است، اما معمولاً این ضوابط و قوانین اجرا نمی‌شود و شهرداری‌ها کمتر به دنبال اجرای این ضوابط بوده‌اند.

تاب‌آوری اردبیل در برابر سیلاب

«تاب‌آوری اردبیل در برابر سیلاب» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

براساس چکیده یک مقاله، پدیده سیل یکی از رویدادهای هیدرواقلیمی و از جدی‌ترین بلایای طبیعی است که جوامع بشری را تهدید می‌کند. فراوانی وقوع سیل طی چند دهه اخیر موجب شده است که بیشتر مناطق کشور در معرض تهاجم سیلاب‌های ادواری و مخرب قرار بگیرد و تلفات جانی و مالی سیل به نحو چشمگیری افزایش یابد. افزایش جمعیت همراه با ضعف برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از زمین، تخریب جنگل‌ها و مراتع و توسعه سطوح غیرقابل نفوذ موجب شده است تا در حوزه‌های آبخیز، آب کمتری به زمین نفوذ و سریع‌تر به طرف پایین دست جریان پیدا کند، در نتیجه سیل‌ها فراوان‌تر، شدیدتر و ناگهانی‌تر شده است و افراد بیشتری از این سیل‌ها آسیب می‌بینند.

استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل در بالادست رودخانه بالخلوچای قرار دارد. سرشاخه‌های آن از دامنه‌های سبلان سرچشمه می‌گیرد و به دلیل شیب زیاد حوضه، زمان تمرکز سیلاب به شدت کم است، بر این اساس به یک‌باره دبی سیلاب با مقادیر بسیار بالا وارد مسیل‌ها می‌شود و در نهایت موجب بالا آمدن سطح آب در مجرای انتقال، رودخانه‌ها و نهرها و موجب بروز خسارات جانی و مالی در شهر می‌شود.

توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری / ضرورت راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن

«توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری / ضرورت راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن» پربازدیدترین اخبار شهرهای ایرنا ایمنا در هفته گذشته بود.

برف‌انبار یکی از شهرهای استان اصفهان است که در قسمت شرقی فریدون‌شهر و در ورودی شهرستان قرار دارد. این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای پنج هزار و ۳۸۲ نفر جمعیت است، رویکرد مدیریت شهری برف‌انبار، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد زیرساخت‌های شهری است و در این راستا طرح‌های عمرانی، فرهنگی و زیرساختی را در دستور کار دارد.

حمیدرضا شریعتی‌نیا، شهردار برف‌انبار با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای توسعه فضای سبز گفت: از ۲۳۲ هکتار مساحت شهر برف‌انبار، ۱۲ هکتار آن فضای سبز شهری است. شهرداری در سال جاری با هدف توسعه فضای سبز دو هزار اصل نهال کاشته است. با توجه به نبود پارک در محله سنگ‌باران، پیگیری شهرداری برای جانمایی زمین احداث پارک انجام و ۱۵۰۰ مترمربع زمین از سوی شهروندان به صورت خودیاری تحویل شد و شهرداری آن را تملک کرد.

وی با اشاره به موفقیت شهرداری در کسب درآمد پایدار، افزود: کسب درآمد پایدار منوط به ایجاد کارخانه سنگ‌شکن در شهر است، اما به دلیل جاذبه گردشگری و وجود زمین کشاورزی در حریم شهر این اقدام با چالش مواجه است. زمین ملی در شهر وجود ندارد و امکان احداث واحد تولیدی درآمدزا نیست.

آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی از آغاز نصب تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست این شهر خبر داد.

وی ادامه داد: ابنیه تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست بندر انزلی در سال گذشته به اتمام رسید و فروردین‌ماه سال جاری، فرایند آگهی مناقصه برگزار و پس از انتخاب پیمانکار، خردادماه سال جاری قرارداد همکاری ۲۸ ماهه امضا شد و پیمانکار از تاریخ انعقاد قرارداد چهار ماه فرصت داشت تا تصفیه‌خانه را به اتمام برساند.

شهردار بندر انزلی با بیان اینکه در سال جاری برای تجهیز و تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه کارخانه کمپوست ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در نظر گرفته شد، افزود: تجهیز کارگاه تصفیه‌خانه در محل کارخانه کمپوست توسط پیمانکار انجام شده و اکنون در حال نصب تجهیزات برای اجرای طرح است.

گلایه ساکنان صادقیه نسبت به دفن غیراصولی زباله‌ها+ پاسخ شهردار

دفن غیراصولی زباله‌های شهری در نزدیکی روستای صادقیه فریدون‌شهر، روزگار تلخی را برای ساکنان رقم زده است. در این منطقه هر نوع زباله شهری از قبیل بیمارستانی، پسماند خانگی، پسماندهای کشتارگاه و لاشه حیوانات یافت می‌شود.

ساکنان صادقیه فریدون‌شهر نسبت‌به دفن غیراصولی زباله‌های شهری که موجب نفوذ شیرابه به زمین، آب آشامیدنی و ایجاد بوی نامطبوع شده است، گلایه‌مند هستند.

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر گفت: محل کنونی دفن پسماند زباله فریدون‌شهر در اراضی ملی و در چهار کیلومتری روستای صادقیه قرار دارد که طی فرآیند قانونی به شهرداری واگذار شده است، انتقال فضولات حیوانی نداریم و تنها پسماند خانگی را انتقال می‌دهیم.

وی افزود: به منظور دفن اصولی زباله، ۴۰۰ میلیون تومان بابت حفر لندفیل اعتبار تخصیص دادیم تا زباله‌ها به صورت اصولی و بهداشتی دفن شود.

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز شهر

علی امینی‌شاد، شهردار رامسر گفت: لازم است از تمام ظرفیت‌های شهر به منظور راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز استفاده شود، در غیر این صورت محکوم به ماندن در کلاکولی و سایت زباله هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت نخست شهرداری احداث تصفیه‌خانه شیرابه سایت کلاکولی با ایجاد راه دسترسی به محل و دریاچه شیرابه است و این عملیات ماه‌ها پیش آغاز شده است، اظهار کرد: پیگیر طراحی سازه تصفیه‌خانه طی جلسات متعدد شدیم و در فاز نخست طرح، ساختار اصلی همراه با برآورد هزینه به شورای اسلامی شهر ارسال شد.

رفع آبگرفتگی معابر بحرانی شهر زنجان در اولویت قرار گرفت

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با اشاره به حجم بالای مناطق احتمالی آبگرفتگی در سطح این شهر، گفت: ۵۵ نقطه اولویت‌دار و بحرانی در این حوزه شناسایی شده است و تلاش می‌کنیم امسال مشکل تمام آن‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات لازم در خصوص احصای مناطق بحرانی و حساس که دچار آبگرفتگی می‌شود، انجام شده است و بر اساس شرایط مناطق، برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این مشکل انجام شده است.

کد خبر 615123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.