خط قرمز ما تعطیل‌شدن واحدهای تولیدی است/توقیف ۸۰۰ خودروی یک بدهکار مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: خط قرمز اخذ مالیات تعطیل شدن واحدهای تولیدی است، بر همین اساس بخشودگی جرایم، تقسیم طولانی مدت که از ستاد تسهیل به سازمان امور مالیاتی تکلیف می‌شود را انجام می‌دهیم. گلایه‌مندی از مالیات به حداقل رسیده و حقوق افراد به ویژه تولیدکنندگان مراعات می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود منظور امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه_ در ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان اظهار کرد: رویکرد سازمان امور مالیاتی عدالت مالیاتی است‌؛ دولت از ما انتظار دارد که سهم بیشتری از بودجه از طریق مالیات تأمین شود اما این کار با جلوگیری از فرارهای مالیاتی و شناسایی مودیان جدید انجام می‌شود.

وی افزود: نتیجه اقداماتی که انجام شد منجر شده تا متوسط مالیات ماهانه کشور در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد که رشد قابل توجهی داشته است. فارغ از پیش‌بینی بودجه، ظرفیت‌های هر استان در نظر گرفته می‌شود. سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته نسبت مالیات استان‌ها را بدون مشورت با سازمان امور مالیاتی در نظر گرفت که سعی شد توزیع متناسب‌تر شده و تعدیل شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در وصول مالیات، شاهد رشد تحقق بوده و تناسب بالایی میان استان‌ها وجود دارد، گفت: نمی‌توان یک ریال مالیات خلاف قانون وصول کرد.

منظور اضافه کرد: خط قرمز اخذ مالیات تعطیل شدن واحدهای تولیدی است. بر همین اساس بخشودگی جرایم، تقسیم طولانی مدت و … که از ستاد تسهیل به سازمان امور مالیاتی تکلیف می‌شود را انجام می‌دهیم. گلایه‌مندی از مالیات به حداقل رسیده و حقوق افراد به ویژه تولیدکنندگان مراعات می‌شود.

وی تصریح کرد: تمرکز ما بر وصول معوقات بوده که بخش بزرگی از آن به ویژه در حوزه شرکت‌های صوری وصول شده است. به عنوان مثال ۸۰۰ خودرو صفر از یک بدهکار بزرگ مالیاتی در هفته گذشته توقیف شد. دارایی‌های بدهکاران مالیاتی شناسایی شده و فرارهای مالیاتی به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد. دارایی‌های غیر عملیاتی این افراد توقیف شده و هیچ اقدام اجرایی در بخش دارایی‌هایی که در تولید نقش دارد انجام نمی‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات و گمرک بالغ بر ۵۵ درصد بودجه دولت را تأمین می‌کند و از نفت پیشی گرفته است‌. جهت‌گیری ما در راستای توسعه مالیات الکترونیک است به نحوی که از پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی به مردم خدمت‌رسانی شود. در این راستا از ابتدای شهریورماه همه ابلاغیه‌های سازمان به مودیان الکترونیکی شده است.

منظور اضافه کرد: همچنین مالیات نقل و انتقال خودرو از ابتدای سال جاری الکترونیکی شده است. تلاش می‌کنیم همه نقطه‌های تماس مودیان با ادارات مالیاتی به پنجره واحد انتقال یابد. مجموع این اقدامات منجر به تسهیل امور مردم، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما سالم‌سازی امور مالیاتی است. در سال گذشته برای ۱۰ نفر از ممیزان مالیاتی متخلف دادنامه صادر شد. مالیات باید فقط مستند بر اطلاعات تعیین شود. به دنبال احقاق حقوق مودیان هستیم، تکریم مودیان عدالت مالیاتی اصل اول است و قرار نیست با روش‌های ناسالم برای دولت درآمد کسب کنیم.

کد خبر 615094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.