ضرر مالی بارسلونا با حذف از لیگ قهرمانان اروپا

باشگاه بارسلونا با دومین حذف پیاپی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، با ضرر مالی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر می‌رسد دومین حذف بارسلونا از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در چند سال اخیر، پیامدهای اقتصادی جدی برای باشگاه کاتالونیایی داشته باشد.

بارسلونا شب گذشته در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بدون گلزنی مقابل بایرن شکست خورد و پیروزی چهار بر صفر اینتر مقابل ویکتوریا پلژن، آبی‌اناری‌ها را محکوم به خروج زودهنگام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان کرد. بایرن در حالی که بارسا برای دومین فصل متوالی به لیگ اروپا رفت، با پیروزی سه بر صفر در نیوکمپ، نمک به زخم کاتالان‌ها پاشید.

مسائل مالی مربوط به بازی در لیگ قهرمانان اروپا، به این معنی است که خروج زودهنگام بارسا از این رقابت‌ها، پیامدهای بدی برای باشگاه خواهد داشت. رئیس باشگاه، خوان لاپورتا گزارش می‌دهد که فصل بارسا را با این فرض که آنها به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات می‌رسند بودجه بندی کرده است. حالا با حذف از مرحله گروهی، شرایط آبی‌اناری‌ها، اسفناک شده است.

رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حدود ۹.۶ میلیون یورو (۸.۳ میلیون پوند) برای باشگاه‌ها درآمد دارد، در حالی که جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی، ۱۰.۶ میلیون یورو دیگر (۹.۲ میلیون پوند) پاداش دارد. این مقدار بودجه‌ای در حدود ۲۰.۲ میلیون یورو (۱۷.۵ میلیون پوند) است که بارسلونا اکنون به آن نرسیده است، که با توجه به هزینه‌های کلان و مخاطره آمیز باشگاه در تابستان، برای آن‌ها ناامیدکننده است.

کد خبر 615069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.