ضرورت ارتقای ظرفیت‌های گردشگری اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک در خصوص ظرفیت‌های متنوع شهر اراک، گفت: شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شرایط ویژه‌ای دارد و تلاقی کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت‌های متنوع شهر اراک، اظهار کرد: شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شرایط ویژه‌ای دارد و تلاقی کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر اراک با شهرهایی که از نظر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، صنعتی و مذهبی برخوردارند، همجوار است، ادامه داد: این شهر از نظر فرهنگی، تاریخی و مذهبی در موقعیت خاصی قرار گرفته است. هر چند این شهر تنها ۲۰۰ سال قدمت دارد، اما همسایگی آن با شهرهایی همچون اصفهان با قدمتی کهن، همدان با تاریخی دو هزار ساله و قم که یکی از شهرهای مهم مذهبی کشور بوده، موقعیت خاصی یافته است که آن را باید فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح گردشگری این شهر دانست.

عضو شورای اسلامی شهر اراک در خصوص لزوم معرفی ظرفیت‌های اراک به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تصریح کرد: این شهر با بهره‌گیری از منابع طبیعی بی‌نظیری همچون دره‌گردو و تالاب میقان این ظرفیت را دارد که به یکی از بهترین قطب‌های گردشگری مرکز ایران تبدیل شود و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، فرصتی است تا این ظرفیت‌ها را به سرمایه‌گذاران خرد و کلان ملی و بین‌المللی بشناسانیم.

کد خبر 615066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.