شهرداری اصفهان یکی از ۵ شهرداری برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در ارزیابی‌های انجام شده، مجموعه شهرداری اصفهان با راهبری و هدایت شهردار این کلان‌شهر به‌عنوان یکی از پنج شهرداری برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل شناخته شد، از این‌رو لوح تقدیری به شهردار اصفهان اهدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسدالله کریمی امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه_ در دیدار با علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، اظهار کرد: وقتی ساختمانی فرومی‌ریزد و معبری وجود ندارد، امدادرسانی‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هرچه شهرداری‌ها تلاش کنند، باز هم نردبان شهرداری تا حدی جوابگو است، لذا باید ساختمان‌های مرتفع بر اساس الزامات پدافند غیرعامل بتوانند از خود دفاع کنند و اگر نتوانستند شهرداری به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند پدافند شهری تمام شهرهای ما باید شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌های آن را تشکیل دهند و موضوعات مرتبط را در آن کارگاه‌ها بررسی کنند، تصریح کرد: ساختار پدافندی باید در تمام شهرداری‌ها شکل بگیرد و کارگروه‌های آن متناسب با آن اقدامات انجام شود، البته سازمان پدافند غیرعامل کشور، یک سند کامل و جامع در حوزه شهری را تهیه کرد که از سوی کمیته دائمی پدافند غیرعامل نیز تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مطالعات پدافند غیرعامل، اساس کارهای آینده ما در حوزه پدافند خواهد بود که در این راستا از بین ۵۰ شهری که باید مطالعات را آغاز می‌کردند، حدود ۴۰ شهر قرارداد مربوطه را منعقد کردند، مطالعات پنج شهر رونمایی شد و اصفهان هفتمین شهری خواهد بود که به‌زودی مطالعات پدافند غیرعامل آن رونمایی خواهد شد.

کریمی با تاکید بر تداوم خدمات و برطرف کردن نیازهای اساسی مردم در شرایط تهدید و بحران، گفت: انتظار داریم در شرایطی که شهروندان به شهرداری‌ها نیاز دارند، مدیریت شهری در کنار آن‌ها باشد و خدمات آن‌ها در هیچ شرایطی تعطیل نشود.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش ملی پدافند شهری به میزبانی وزارت کشور، افزود: در این همایش پنج کتاب رونمایی شد که امروز دو جلد آن به شهرداری اصفهان تقدیم می‌شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های انجام شده، مجموعه شهرداری اصفهان با راهبری و هدایت شهردار این کلان‌شهر به‌عنوان یکی از پنج شهرداری برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل شناخته شد، از این‌رو لوح تقدیری به شهردار اصفهان اهدا می‌کنیم.

کد خبر 615041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.