آخرین جزییات حمله تروریستی شاهچراغ(ع)

شامگاه روز گذشته (چهارشنبه- چهارم آبان‌ماه) و در آستانه نماز مغرب، یکی از عناصر گروهک‌های تکفیری در اقدامی مسلحانه وارد حرم شاهچراغ شد و زائران را به رگبار بست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه دیروز، چهارشنبه، ساعت ۱۷.۴، فردی مسلح به شیوه تروریست‌های تکفیری با شروع تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به داخل حمله کرد. طبق گفته شاهدان عینی، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی و باب‌الرضا (ع) وارد حرم شدند و پیش از ورود به حرم و از همان در، خدام و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند.

این درحالی است که طبق یک سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند، از این رو این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.

آمار اولیه از شمار شهدا و مجروحان این حادثه ۱۳ مجروح و ۲۱ زخمی بود که ساعت ۲۲:۳۰ معاون امنیتی استاندار فارس اعلام کرد که دو تن از مجروحان حادثه تروریستی نیز در بیمارستان به شهادت رسیدند. اما تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان هستند.

در گزارش‌های ابتدایی، تعداد عاملان این حمله تروریستی سه نفر ذکر شد، اما سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس شامگاه دیروز در گفت‌وگویی با شبکه خبر، اعلام کرد که عامل این حمله تروریستی یک نفر بوده که پس از زخمی شدن، بازداشت شده و بازجویی‌ها از او در حال انجام است.

تنش در مراکز علمی به سود دشمن است

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند در مراکز علمی تنش ایجاد کند چراکه به سود دشمن است که مسیر علم، پیشرفت و اعتلای علمی کشور دچار خدشه شود.

عیادت مخبر از مجروحان حادثه تروریستی شیراز

محمد مخبر عصر امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به شیراز که برای اطلاع از روند بررسی ابعاد حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) انجام شده است، با حضور در بیمارستان محل بستری مجروحان حادثه تروریستی، از مجروحان و مصدومان این حادثه عیادت کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن گفت و گو با پزشکان و کادر درمان بیمارستان، در جریان آخرین وضعیت سلامت مجروحان این حادثه و روند درمان آنها قرار گرفت و دستورات لازم را برای رسیدگی به مجروحان صادر کرد.

مخبر همچنین با خانواده‌های مجروحان حادثه تروریستی نیز دیدار و گفتگو کرد و ضمن ابراز همدردی با آنان، بر اهتمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای برخورد با عوامل و حامیان عملیات تروریستی تاکید کرد.

برخورد با جنایت تروریستی شاهچراغ پشیمان‌کننده است

احمد وحیدی و محمد مخبر بعد از ظهر پنج‌شنبه ۵ آبان و با هدف بررسی ابعاد حادثه تروریستی شاهچراغ و عیادت از مجروحان و دیدار با خانواده شهدای این حادثه به شیراز سفر کردند. معاون اول با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برخورد با عاملان این جنایت پشیمان‌کننده خواهد بود.

تاکید کمیسیون امنیت ملی مجلس بر انتقام سخت ایران

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه در حرم شاهچراغ، بر لزوم انتقام سخت و پشیمان کننده ایران اسلامی تاکید کرد.

تنش در مراکز علمی به سود دشمن است

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند در مراکز علمی تنش ایجاد کند چراکه به سود دشمن است که مسیر علم، پیشرفت و اعتلای علمی کشور دچار خدشه شود.

وی با اشاره به شهادت یک پاسدار در ملایر و حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ، اظهار کرد: در حادثه تروریستی شب گذشته، حال و هوای میهن اسلامی، عاشورایی شد.

حزب موتلفه اسلامی: مردم مراقب حرکات مشکوک عناصر فریب خورده باشند

حزب موتلفه اسلامی در واکنش به حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در بیانیه‌ای تاکید کرد که از همه مردم می‌خواهیم با هوشیاری و بصیرت، مراقب هر حرکت مشکوک و عنصر فریب خورده باشند.

اطلاعیه پلیس درباره حادثه تروریستی شیراز

فرماندهی کل انتظامی کشور با صدور اطلاعیه‌ای جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام در شیراز را محکوم و ضمن گرامی داشت یاد شهدای مظلوم این حادثه و آرزوی شفای عاجل و کامل برای مجروحین و مصدومان تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با قاطعیت، اقتدار و جدیت دوشادوش سایر نهادهای امنیتی و قضائی نسبت به شناسایی و دستگیری طراحان و عاملان این حادثه خونین اقدام کرده و پاسخ دندان شکنی به ایادی این حمله تروریستی خواهیم داد.

بزرگداشت شهدای شاهچراغ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود

این مراسم امشب، پنجم آبان ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار می‌گردد.

۹ نفر از مصدومان حادثه تروریستی ترخیص شدند

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی عصر چهارشنبه چهارم آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: ٢٦ مصدوم به بیمارستان‌های مختلف شیراز انتقال داده شده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون ١٤ نفر از بیماران به اتاق عمل رفته و اعمال جراحی انجام داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ٤ نفر از بیماران در وضعیت وخیم قرار دارند و در بخش ویژه بستری هستند، عنوان کرد: ٩ نفر از مجموع مصدومان ترخیص پیدا کرده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: مابقی در بخش‌های عادی بستری هستند و طی روزهای آینده مرخص می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: دو نفر از مصدومان در بیمارستان نمازی، دو نفر در بیمارستان شهید رجایی و مابقی در بیمارستان‌های مسلمین بستری هستند.

آتش خشم و انتقام ملت ایران اردوگاه شیطان را به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی در حرم احمدبن موسی (ع) در شیراز را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی (ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام می‌کنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان گرانقدر علوم و درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل طلب می‌کنم.

عمان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد. این وزارت در بیانیه‌ای حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سلطنت عمان هرگونه خشونت و تروریسم را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه عمان این حادثه را به خانواده قربانیان، دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

واکنش جمهوری آذربایجان به حمله تروریستی شیراز

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای مجروحان آروزی بهبودی کرد. همچنین به شدت و صراحتاً این حادثه را محکوم کرد.

۱۷ هزار نفر در ایران قربانی ترور شده‌اند

کاظم غریب‌آبادی در واکنش به اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تروریست‌ها همچنان مردم بی گناه در ایران را هدف قرار می‌دهند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه افزود: در طول چهار دهه گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در ایران قربانی ترور شده‌اند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها در اروپا و آمریکا و تحت حمایت آنها قرار دارند. چرا سازوکارهای حقوق بشری در برابر این اقدام تروریستی مرگبار سکوت کرده‌اند؟!

دستور دادستان کل کشور برای پیگیری و بررسی ابعاد حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

دادستان کل کشور در پیامی خطاب به دادستان مرکز استان فارس دستور داد ابعاد مختلف حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را بررسی و ضمن شناسایی عوامل پشت پرده، جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

سازمان ملل حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پی حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران، این حمله تروریستی را محکوم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی روز گذشته به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می‌کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می‌کنیم. هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.

برای مدعیان دروغین حقوق بشر هدف وسیله را توجیه می‌کند

ناصر کنعانی چهارشنبه شب در پی اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ در توئیتر نوشت: ایران به خون نشست.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: مدعیان دروغین حقوق بشر در پس اظهارات به ظاهر بشر دوستانه و ادعاهای واهی خود، دقیقاً همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند. برای آنان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

دستور وزیر بهداشت جهت رسیدگی فوری به مجروحان حادثه تروریستی شیراز

دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان شد را تسلیت گفت و از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا ضمن مراجعه به شیراز، رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی را دنبال کند.

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی او منتشر شده است حادثه تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر احمد بن موسی بن جعفر (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد.

بنابر گزارش وبسایت سازمان ملل، در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراق شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.

دبیرکل همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد و برای مجروحان حادثه آرزوی شفای عاجل دارد.

کد خبر 615027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.