آیا دود سیگار تاثیری بر قدرت بینایی دارد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است افرادی که با اشخاص سیگاری زندگی می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که قدرت بینایی خود را از دست دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پس از انجام بررسی‌های لازم اعلام کرده است افرادی که با اشخاص سیگاری زندگی می‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض مشکلات بینایی ناشی از دود سیگار قرار دارند. همچنین افراد سیگاری ۵.۵ سال زودتر از افراد غیرسیگاری دچار کاهش بینایی مرتبط با سن می‎‌شوند.

سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشمی و از دست دادن دائمی بینایی را افزایش می‌دهد. ترک سیگار و انجام چکاپ منظم چشم می‌تواند به بهبود سلامت چشم و جلوگیری از کاهش بینایی قابل اجتناب کمک کند. محققان همچنین دریافتند که خطر ابتلا به آب مروارید در میان افراد سیگاری نیز بیشتر بوده است.

با توجه به گزارش‌های ارائه شده، آب مروارید در میان بیماری‌های مختلف چشمی، به عنوان عامل اصلی کاهش بینایی در سالمندان در نظر گرفته می‌شود، زیرا ۶۵.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند. شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که استعمال دخانیات خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، سیگارهای الکترونیکی نیز به عنوان یک عامل خطر شناخته شده است.

کد خبر 614980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.