مهدی طارمی آقای ایرانی‌ها در اروپا شد

مهدی طارمی با گل‌زنی در تقابل امشب پورتو برابر کلوب‌بروژ، در ادوار لیگ‌قهرمانان اروپا هفت‌گله شد و با عبور از سردار آزمون، به‌تنهایی بهترین گلزن ایران در تاریخ مسابقات یو.سی‌.ال لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب تیم فوتبال پورتو پرتغال در چارچوب هفته پنجم مرحله‌گروهی لیگ‌قهرمانان اروپا به‌مصاف کلوب‌بروژ بلژیک رفت و در نیمه‌اول این مسابقه با نتیجه یک بر صفر برابر حریف بلژیکی خود به برتری رسید.

مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۳۳ این دیدار، با فرار پشت مدافعان در مقابل گلر کلوب‌بروژ قرار گرفت و با یک بغل‌پای مطمئن تک‌گل شاگردان سرجیو کونسیسائو در نیمه‌اول این بازی را به ثمر رساند.

این گل شروع درخشش طارمی در بازی امشب بود، ماشین‌گل‌زنی پورتویی‌ها در نیمه‌دوم نیز روی یک ضدحمله و توپ‌ربایی، پاس اتاویو مونتیرو را با یک شوت پای‌راست زمینی به قعر دروازه کلوب‌بروژ فرستاد و گل چهارم پورتو را به‌ثمر رساند.

طارمی با این دو گل به رکورد تازه‌ای در لیگ‌قهرمانان اروپا رسید و با عبور از سردار آزمون با هفت گل‌زده به تنهایی در صدر جدول بهترین گل‌زن ایرانی تورنمنت معتبر اروپایی لقب گرفت.

اکنون با عبور شماره ۹ پورتو از شماره ۹ لورکوزن، مهدی طارمی با هفت گل‌زده در رتبه اول بهترین گل‌زنان ایرانی مسابقات لیگ‌قهرمانان اروپا ایستاد، سردار آزمون با شش گل در جایگاه دوم حضور دارد و علی دایی نیز با سه گل پس از این دو بازیکن در رتبه سوم قرار گرفته است.

کد خبر 614964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.