لشکر سایبری دانش‌آموزان تشکیل می‌شود/حذف تبعیض با خوداظهاری دارالقرآن‌ها

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از تدارک این نهاد برای ایجاد لشکر سایبری دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میکائیل باقری در کارگاه جهاد تبیین ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم، اظهار کرد: یکی از اهداف خوداظهاری دارالقرآن‌ها حذف تبعیض است که به تمام مراکز به یک‌چشم نگاه شود.

وی گفت: سال گذشته در کل ۲۵ میلیارد به دارالقرآن‌های سراسر کشور داده شد، در سال جاری تا کنون پنج میلیارد تخصیص یافته است و اعتبار خوبی بعد از فرم‌های خوداظهاری داده خواهد شد.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان پرداختی به هر یک از دارالقرآن‌ها، ادامه داد: حداقل پرداختی به دارالقرآن‌ها در سال جاری ۱۰ میلیون تومان خواهد بود که مبالغ بیشتر از نسبت به خوداظهاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: قصد داریم نیمه ماه رمضان سال آینده بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن جهان اسلام را به کمک دارالقرآن‌ها برگزار کنیم، هر دارالقرآن حداقل ۳۰۰ نفر و حداکثر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان و معلم را دور هم جمع می‌کند و به‌صورت کشوری و هماهنگ این مراسم برگزار می‌شود.

باقری تأکید کرد: هر دارالقرآن باید حداقل یک گروه هم‌خوانی پسر و دختر در مرکز فعال کند، زیرا آنها با اجرا در سطح شهر افراد را جذب دارالقرآن می‌کنند، همچنین مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای تربیت حافظان است؛ چراکه تنها از دو ظهر تا هفت صبح بیکار هستند و فرصت خوبی دارند.

وی افزود: در تدارک برای ایجاد لشکر سایبری دانش‌آموزی هستیم که بتوانند به‌صورت هدف‌دار محتوا ایجاد کنند و در صفحات مجازی منتشر کنند.

کد خبر 614934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.