حمله تروریستی به زائران شاهچراغ/۱۵ شهید و ۱۹ زخمی/ دستگیری یک تروریست

سه فرد مسلح عصر امروز (چهارشنبه) در حرم شاهچراغ(ع) به زائران حمله کردند که در پی آن ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا، عصر امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ سه فرد مسلح در حرم شاهچراغ به مردم حمله کردند که منجر به شهادت ۱۵ نفر تاکنون شده است.

سه نفر با ورود به حرم شاهچراغ (ع) و شبستان امام خمینی (ره) اقدام به شلیک به زائران و خادمان کردند. در این حمله تاکنون ۱۹ نفر نیز زخمی شده‌اند. یک کودک و یک زن نیز در میان شهدا دیده می‌شوند. یک نفر از تروریست‌ها دستگیر شده است و تلاش برای دستگیری سومین تروریست ادامه دارد.

حمله تروریستی در شاهچراع توطئه‌های دشمنان را آشکار کرد / آمار شهدا ۱۳ نفر است

احمد وحیدی در جریان گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر در سخنانی با عرض تسلیت شهادت تعدادی از مردم در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اظهار کرد: در جریان این حادثه تروریستی جمع عزیزی از مردم شریف ما که مشغول دعا و زیارت و نماز بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

وی با اشاره به شهادت ۱۳ نفر در جریان این حادثه تاکید کرد: با توجه به وضعیت مجروحان ممکن است به تعداد شهدا اضافه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه این حادثه چند چیز را بیان می‌کند، یادآور شد: اولاً توطئه‌های دشمن را آشکار کردند و پرده دیگری از جنایات دشمن بود و نشان داد توطئه دشمن توطئه پیچیده‌ای است که خشونت‌ها و شهادت جمع بی گناهان را مدنظر دارد.

وی تصریح کرد: این حمله تروریستی در عین حال نشان دهنده مقابله با همه قداست‌ها و حرکت‌های ضدینی بود که قبل تر هم مشاهده شده و این بار به حرم شاهچراغ (ع) اسائه ادب شد و تعدادی به شهادت رسیدند.

وی گفت: مسئله سوم نشان‌دهنده قساوت قلب دشمنان ماست و پیش‌تر گونه‌هایی از آن را در خیابان‌ها از سوی اغتشاشگران مشاهده کردیم.

وزیر کشور اظهار کرد: باید توجه کرد که این جریان اغتشاشات که روزهای گذشته موجب اذیت مردم شد در شکل‌های دیگر توسط دشمن در حال رفتن به مسیرهای خطرناکی است و جریان تروریستی با استفاده از فضای اغتشاش وارد عمل شدند.

وحیدی در عین حال با اشاره به اینکه در این حادثه ۱۳ نفر شهید شدند، اعلام کرد که مسئولان امنیتی با شدت و حدت مراقبت خواهند کرد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت، گفت: تعداد دقیق شهدا و هویت مهاجمان مشخص نیست.

وی افزود: مقارن مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ شدند و به سوی زائران شلیک کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هنوز آمار دقیقی از هویت مهاجمان تروریست و شهدای این حادثه منتشر نشده است.

*اورژانس آمار شهدا را ۱۳ و زخمی‌ها را ۲۱ نفر اعلام کرده که حال دو نفر وخیم است. با این حال آمارهایی از زخمی شدن ۴۰ نفر و شهید شدن ۱۵ نفر نیز رسانه‌ای شده است. یک کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

*عامل این حادثه تروریستی دستگیر شده است. فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تایید اینکه عامل حمله به زائران شاهچراغ یک نفر بوده است، گفت: این فرد دستگیر و زخمی شده و هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است.

فعلاً یک نفر دستگیر شده است

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: در زمان اذان مغرب یک نفر از درب ورودی باب الرضا (ع) وارد حرم شاهچراغ (ع) شد و از جلوی در به سمت خادمان تیر اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از این شلیک تروریست مذکور به سمت به زائران نیز شلیک کرد، بیان کرد: نهایتاً در همان ورودی این تروریست زخمی و دستگیر می‌شود.

وی گفت: فعلاً یک نفر دستگیر شده که تحت مداوا و بازجویی است.

نمازگزاران در حرم شاهچراغ به رگبار بسته شدند

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم در جمع خبرنگاران گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور، فارس بود و دشمنان از این آرامش بسیار نگران بودند.

وی گفت: اما امروز در ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه که مردم در حرم شاهچراغ (ع) مشغول نماز بودند، یکی از تروریست‌ها وارد حرم می‌شود و در کنار ضریح مردم را به رگبار می‌بندد و تعدادی به شهادت می‌رسند و در بین اینها یک نفر خانم و دو کودک نیز هست.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: دادستان و بازپرس در صحنه حاضر هستند و جزئیات تکمیلی‌تر به اطلاع می‌رسد.

وی گفت: فعلاً ۱۳ نفر شهید شده‌اند و فعلاً این آمار دقیق‌ترین آمار است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: بعضی از مصدومان نیز بدحال هستند که جراحان متبحر مشغول مداوا و جراحی هستند.

وی گفت: فرد تروریست نیز در حال بازجویی است و جزئیات نیز اعلام می‌شود.

مهاجم هنوز صحبتی نداشته است!

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جمع خبرنگاران گفت: ضارب با اسلحه وارد حرم شده و محافظ حرم را مورد اصابت قرار داده است و با سرعت تصمیم این بوده که نماز جماعت را به رگبار ببندد اما نتوانسته به هدف شوم خود برسد.

وی گفت: خود ضارب مجروح شده و هنوز نتوانسته در این خصوص صحبت کند.

استاندار فارس بیان کرد: وضعیت حرم در امنیت و آرامش است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: طبق اطلاعی که دارم گروه و دسته‌ای هنوز مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

*پس از حمله تروریستی عصر چهارشنبه افراد مسلح به زائرین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضور به موقع نیروهای نظامی و امنیتی در حال حاضر وضعیت حرم مطهر و خیابان‌های اطراف آرام است.

*راه‌های منتهی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مسدود است و مسئولین از مردم درخواست دارند به هیچ عنوان به سمت حرم مطهر حرکت نکنند.

آماده باش تیم‌های پزشکی قانونی شیراز

دکتر علیرضا درودچی گفت: تا این لحظه هنوز اجساد شهدای حادثه تروریستی شیراز به تالار تشریح پزشکی قانونی منتقل نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های مدیریت بحران پزشکی قانونی تحت نظارت مدیرکل در تالار سالن تشریح در آماده باش کامل هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی فارس بیان کرد: بر اساس اعلام اولیه در این حادثه ۱۳ نفر شهید شده‌اند.

درودچی تاکید کرد: به طور حتم تا انتقال اجساد به پزشکی قانونی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

خاکسپاری شهدا در حرم شاهچراغ (ع)

*بر اساس شنیده‌ها ۳ نفر از شهدا جزو خادمان حرم هستند. ضمناً طبق تصمیم گیری های اولیه گویا قرار است که شهدا در حرم مطهر شاهچراغ خاکسپاری شوند.

*مجروحان در بیمارستان‌های مسلمین، رجایی و نمازی بستری شدند.

*فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد که به همراه تروریست دستگیر شده در شاهچراغ (ع) مقدار زیادی مهمات و اسلحه کشف شده است.

*اسماعیل محبی پور در آخرین گفتگو خود با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز در حرم شاهچراغ، گفت: تا کنون این حادثه ۲۱ مجروح و ۱۵ شهید داشته است.

*پیکر ۴ تن از این شهدا برای شناسایی و طی مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شده است.

*اورژانس آمار شهدا را ۱۳ و زخمی‌ها را ۲۱ نفر اعلام کرده که حال دو نفر وخیم است. بااین‌حال آمارهایی از شهید شدن ۱۵ نفر نیز رسانه‌ای شده است. دو کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

اعلام ۳ روز عزای عمومی

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی استاندار فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ روز شنبه تشییع می‌شوند، گفت: سه روز عزای عمومی در فارس اعلام شده است.

وی بیان کرد: ضارب یک جوان حدوداً ۳۰ ساله است و عملیات خود را به صورت انفرادی انجام داده است.

معاون سیاسی استاندار فارس گفت: تروریست یک کلاشینکف با خشاب اضافه داشته که حدود ۶۰ گلوله را شلیک کرده است.

معاون سیاسی استاندار فارس گفت: امیدواریم تا فردا اطلاعات دقیقی را از این فرد اعلام کنیم زیرا این فرد در حال حضار مجروح و در حال مداوا است.

تحویل اجساد ۱۳ نفر از شهدای حمله تروریستی شیراز به پزشکی قانونی

دکتر علیرضا درودچی در گفتگویی اظهارکرد: تا این لحظه اجساد ۱۳ نفر از شهدای حادثه تروریستی شیراز به تالار تشریح پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های مدیریت بحران پزشکی قانونی در حال انجام اقدامات لازم را برای کالبدگشایی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی فارس بیان کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه حکایت از این دارد که ۱۲ نفر از این شهدا مرد و یک نفر زن بوده است البته دو نفر هم از مجروحان شهید شده‌اند که تاکنون اجسادشان به پزشکی قانونی منتقل نشده است.

به گفته درودچی اقدامات قانونی لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: هویت شهدا تا صبح فردا اعلام می‌شود.

تروریست حرم شاهچراغ از یکی از کشورهای مجاور وارد شده است

مصطفی بحرینی دادستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز طی این ایام اغتشاشات از امنیت مطلوبی برخوردار بود و آرامش حاکم بود، افزود: این موضوع خوشایند معاندان نبود و این حادثه دلخراش را ایجاد کردند.

وی گفت: در ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه متأسفانه یکی از عوامل کوردل از باب الرضای حرم مطهر وارد می‌شود و با استفاده از اسلحه کلاشینکف مبادرت به تیراندازی به افرادمی‌کند و سپس هرکسی را در تیررس قرار داشته را مورد اصابت گلوله قرار می‌دهد.

وی گفت: تعداد شهدا ۱۵ نفر و مصدومان نیز ۱۹ نفر است.

دادستان شیراز گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه بنده و رئیس کل دادگستری فارس و دو تن از بازپرس‌ها و معاون دادستان وارد حرم شدیم و اوضاع با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی تحت کنترل قرار گرفت.

بحرینی تصریح کرد: در اخبار شاهد اطلاعات کذبی هستیم و در حال حاضر یک ضارب بیشتر وارد حرم نشده که مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در این حادثه تروریستی به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم و هویت شهدا تا اوایل صبح به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: پیگیر عوامل پشت پرده نیز هستیم و با قاطعیت مورد پیگیر ی قرار خواهیم داد و درباره همدستان نیز یک سری اطلاعات اولیه نیز کسب کرده‌ایم.

دادستان افزود: اینکه مباشران و عوامل پشت پرده چه کسانی بودند را بعداً بررسی و اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: ضارب حدود ۳۰ سال سن دارد و اطلاعات اولیه حاکی از این است که از یکی از کشورهای مجاور وارد کشور شده است.

کد خبر 614927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.